Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Ok gasten. Time to get serious. De SUP 11 stedentocht van dit jaar was een invitational. Was een van de heftigste SUP events ever, tenminste volgens internationale deelnemers die al heel wat peddelraces gedaan hebben. Een 11 steden tocht volgens de aloude traditie van het afzien dus haha. Vooral ook door de wind afgelopen jaar. We hebben tenminste twee members die deze tocht al een keer hebben gepeddeld. En uit gepeddeld!! Respect!!! voor deze bikkels. Anne-Marie en Paul van Hart Beach!

Aankomend jaar wordt de tocht opengesteld voor iedereen...Je voelt hem al aankomen. Als diehard Suppers en echte Hollanders moet het toch bij een aantal van ons wel gaan kriebelen. Bij mij wel in ieder geval.

Dusss... ik ga zeker ook deze winter periode gebruiken om te starten met vlakwater tourtochten peddelen. (Denk dat er ook wel een vlakwater marathon SUP in de nabije toekomst zit aan te komen ovrgns) Lijkt me alleen al een ideale manier om wateruurtjes te maken zelfs al het koud is aangezien je niet hoeft nat te worden op vlakwater. Niets erger dan straks het seizoen beginnen en dan weer dat lekkere balans gevoel dat je net had opgebouwd weer kwijt zijn doordat je zonder er erg in te hebben toch ineens 2 maanden niet gepeddeld hebt. En op vlakwater is er altijd wel een mooie plek waar je beschut en uit de wind kan peddelen. Beter dan in de zweterige sportschool aan je conditie werken.


-- Zijn er nog meer members die hier iets in zien EN wellicht ook wel voorzichtig iets zien in of te porren zijn in een deelname aan de 11 stedentocht 2010??

-- Anne-marie/Paul, kom maar door met jullie trainings suggesties en trainings schema's?!!

Weergaven: 129

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Allereerst even complimenten voor de organisatie. Leuk dat het weer gehouden wordt.

Ik overweeg om met een team mee te doen, maar iets houdt me tegen: 1 dag zelf meedoen en 4 dagen je team aanmoedigen klinkt niet leuk ;-) hoe moedig je die aan? fietsend? vanaf een bootje? 1 dag ok, 2 dagen hmm nog te doen, 3 dagen lalala, 4 dagen ... ik ga er nog over nadenken ;-) elke dag 10km op mijn 9" kan makkelijk, maar 40-50km per dag op een 9" niet.... dus de materiaaleisen gaan ook omhoog met de huidige insteek..
Heb een beetje hetzelfde itsmark, 4 dagen aanmoedigen (onder het genot van een friese beerenburg, KAN leuk zijn... ;-).
De organisatie heeft echter wel een kleine wijziging in het reglement toegepast met betrekking tot het aantal deelnemers van een team, nl maximaal 5 oftewel je kunt ook om de dag gaan peddelen..... (mooiste zou zijn elke dag 10 km maar beter iets dan niets.... :-))

itsmark zei:
Allereerst even complimenten voor de organisatie. Leuk dat het weer gehouden wordt.

Ik overweeg om met een team mee te doen, maar iets houdt me tegen: 1 dag zelf meedoen en 4 dagen je team aanmoedigen klinkt niet leuk ;-) hoe moedig je die aan? fietsend? vanaf een bootje? 1 dag ok, 2 dagen hmm nog te doen, 3 dagen lalala, 4 dagen ... ik ga er nog over nadenken ;-) elke dag 10km op mijn 9" kan makkelijk, maar 40-50km per dag op een 9" niet.... dus de materiaaleisen gaan ook omhoog met de huidige insteek..
Hui Nalu goes Friesland! Wilde eerst alleen de tour doen maar dit is zoveel gezelliger.
Mee gaan; Hans(jaha onze Hans)Joost,Marco B,Arjan P en ik natuurlijk.
Ja het volgen van je teamgenoten, blijft een lastige, maar wel een leuke opgave!

Wie is er eerder bij de volgende brug, de peddelaar of de aanmoediger (fiets / auto / motor) ?
Dit is al een wedstrijdje opzich :)

Mocht je met de begeleidende boten meevaren, deze varen niet altijd de zelfde route als SUPpers, dit inverband met de route en dat sommige watertjes niet toegankelijk zijn voor deze boten. Met een "eigen" boot meevaren kan wel, maar je dient wel achter de bezemboot te blijven, naast of in de buurt van je teamgenoot varen is dus niet toegestaan!



Ed Rootlieb zei:
Hui Nalu goes Friesland! Wilde eerst alleen de tour doen maar dit is zoveel gezelliger.
Mee gaan; Hans(jaha onze Hans)Joost,Marco B,Arjan P en ik natuurlijk.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden