Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Ok gasten. Time to get serious. De SUP 11 stedentocht van dit jaar was een invitational. Was een van de heftigste SUP events ever, tenminste volgens internationale deelnemers die al heel wat peddelraces gedaan hebben. Een 11 steden tocht volgens de aloude traditie van het afzien dus haha. Vooral ook door de wind afgelopen jaar. We hebben tenminste twee members die deze tocht al een keer hebben gepeddeld. En uit gepeddeld!! Respect!!! voor deze bikkels. Anne-Marie en Paul van Hart Beach!

Aankomend jaar wordt de tocht opengesteld voor iedereen...Je voelt hem al aankomen. Als diehard Suppers en echte Hollanders moet het toch bij een aantal van ons wel gaan kriebelen. Bij mij wel in ieder geval.

Dusss... ik ga zeker ook deze winter periode gebruiken om te starten met vlakwater tourtochten peddelen. (Denk dat er ook wel een vlakwater marathon SUP in de nabije toekomst zit aan te komen ovrgns) Lijkt me alleen al een ideale manier om wateruurtjes te maken zelfs al het koud is aangezien je niet hoeft nat te worden op vlakwater. Niets erger dan straks het seizoen beginnen en dan weer dat lekkere balans gevoel dat je net had opgebouwd weer kwijt zijn doordat je zonder er erg in te hebben toch ineens 2 maanden niet gepeddeld hebt. En op vlakwater is er altijd wel een mooie plek waar je beschut en uit de wind kan peddelen. Beter dan in de zweterige sportschool aan je conditie werken.


-- Zijn er nog meer members die hier iets in zien EN wellicht ook wel voorzichtig iets zien in of te porren zijn in een deelname aan de 11 stedentocht 2010??

-- Anne-marie/Paul, kom maar door met jullie trainings suggesties en trainings schema's?!!

Weergaven: 129

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Wat betreft de estafette heb ik nog niet echt de duidelijkheid die ik zou willen hebben en de site van de 11-steden Sup brengt me ook niet echt verder.
Heb er zelf wel wat ideeen over, misschien anderen ook?

Team bestaat uit 5 mensen dat is een feit. Persoonlijk lijkt het me niet echt een estafette als er elke dag iemand anders op de plank staat voor de hele tocht.
Buiten het feit dat het best wel pittig is om een tocht van 45km alleen te doen lijkt het me ook minder spannend.
Daarnaast is het minder leuk voor diegene die dan op de 1e dag heeft gevaren hij 4 dagen niet meer in actie hoeft te komen.
Tel daar nog de weersomstandigheden die een dag en nacht verschil kunnen maken (tocht met een briesje in de rug of een tocht met 6 bft tegen).

Mij zou het 't meest ideaal lijken als het vrij wordt gegeven hoe het team de race indeelt.
Je zou als voorwaarde kunnen stellen dat in ieder geval:

* Elk van de 5 Suppers een deel van de race doet, ongeacht de kilometer verdeling. Voordeel hiervan is dat je geen controle posten hoeft te hebben als je vast zou leggen dat ieder verplicht is om 1/5 van de race te doen.
* Ook een voordeel is als iemand geblesseerd zou raken diegene slechts bv.100 meter zou hoeven doen en dat het over genomen zou worden door een volgend teamlid.
* Het lijkt mij ook veel spannender aangezien er ook een stukje tactiek bij komt kijken, ga je bv met windkracht 6 allemaal een stukje van 5 km of doe je er 10?
* Deelname aan een estafette maak je ook laagdrempeliger aangezien het makkelijker is om 5 dagen 10 km per dag te doen dan 1x 40km en hoe meer zielen hoe meer vreugd, toch?

Just my 2 cents of thoughts...... ;-)
Als antwoord op de voorgaande vragen over de 11 City’s Tour voor teams:

De mogelijkheid om er een estafette race van te maken waarbij je wisselt tijdens de dag maakt de tocht toch net even een andere discipline, en niet meer de long distance tocht waar de 11 City’s Tour voor staat.

De opzet van de SUP 11 City’s Tour is een long distance tocht, 220 km over 5 dagen. Natuurlijk is dit een aardig eind peddelen, hier zit dan ook de uitdaging in. De team optie is juist voor die personen die niet 5 dagen achtereen zo'n lange afstand kunnen of willen peddelen. 1 of meer dagen meedoen en dan een afstand van meer dan 40 km per dag peddelen dat is de uitdaging. De dagen dat je niet mee peddelt, gebruik je om je teamgenoten te begeleiden / aan te moedigen.
1 of meer dagen meedoen en dan een afstand van meer dan 40 km per dag peddelen dat is de uitdaging

Bedoel je hiermee dat je team uit maximaal 5 personen kan/mag bestaan?
Als je bv een team van 3 personen hebt dan mag je (een soort van) om de dag?

Kun je verder ook aangeven Erik waar het verschil in zit qua inschrijvingskosten?
Voor een team is het 500 euro oftewel 100 p.p. (als je met zijn 5'en de estafette doet), individueel komt het op 250 euro, zit daar meer bij dan?

Grtz.
Nou snap ik de opzet wel. Maar je maakt er wel een hardcore longdistance event van. Zou je het breder zien dan is de estafette vorm zoals Marcel bedoelt echt zo gek nog nog niet.
De organisatie gaat dus niet voor een mix van (semi)pro's en sportieve recreanten.

Op hoeveel deelnemers verwacht de organisatie uit te komen?


Localerik zei:
Als antwoord op de voorgaande vragen over de 11 City’s Tour voor teams:

De mogelijkheid om er een estafette race van te maken waarbij je wisselt tijdens de dag maakt de tocht toch net even een andere discipline, en niet meer de long distance tocht waar de 11 City’s Tour voor staat.

De opzet van de SUP 11 City’s Tour is een long distance tocht, 220 km over 5 dagen. Natuurlijk is dit een aardig eind peddelen, hier zit dan ook de uitdaging in. De team optie is juist voor die personen die niet 5 dagen achtereen zo'n lange afstand kunnen of willen peddelen. 1 of meer dagen meedoen en dan een afstand van meer dan 40 km per dag peddelen dat is de uitdaging. De dagen dat je niet mee peddelt, gebruik je om je teamgenoten te begeleiden / aan te moedigen.
hmmm, ik zou denken, als je denkt als team, iedere drie minuten te moeten wisselen en denkt daarmee snel te zijn, leef je uit.
wie er van je team eindigt maakt niet uit lijkt me, er is maar 1 eindtijd voor je team, thats all

toch ?
Persoonlijk zie ik het concept van het hele winnen en verliezen niet zo scherp.
Als je de sup sport als breedtesport zou benaderen....wat het natuurlijk ook gewoon is dan is het stimuleren van het estafette systeem een veel betere optie.
Er zijn zowiezo verschillende klassementen.
De pro's gaan voor de eer/prestatie en de mindere goden en innen gaan voor het meedoen en daarnaast de prestatie.




flowmaster zei:
hmmm, ik zou denken, als je denkt als team, iedere drie minuten te moeten wisselen en denkt daarmee snel te zijn, leef je uit.
wie er van je team eindigt maakt niet uit lijkt me, er is maar 1 eindtijd voor je team, thats all

toch ?
Als je de sup sport als breedtesport zou benaderen....wat het natuurlijk ook gewoon is dan is het stimuleren van het estafette systeem een veel betere optie

Juist nu het in Nederland nog in de kinderschoenen staat maak je het door een estafettesysteem laagdrempeliger m.i.
Goede promotie voor de sport (!) en juist bij de recreantenklasse staat het plezier voor op, net zoals bij de andere 11-steden activiteiten.

De mogelijkheid om er een estafette race van te maken waarbij je wisselt tijdens de dag maakt de tocht toch net even een andere discipline, en niet meer de long distance tocht waar de 11 City’s Tour voor staat.

Deze mening deel ik niet helemaal.
Klopt dat je er een andere discipline van maakt (maar maakt dat uit???) het is namelijk de 1e keer en verder uniek in de wereld dat het dan een estafette wordt over meerdere dagen, en wat ik al aangaf, veel spannender aangezien er ook een soort van "tactiek" bij komt kijken (niet dat ik de illusie heb om te winnen hoor :-)).

Het doet echter absoluut niet af aan het feit dat het een (very) long distance tocht blijft...........

Daarnaast zou je voor diegenen die niet 5 dagen achter elkaar zover kunnen peddelen ook kunnen kiezen om zich in te schrijven voor 1 dag, net zoals vorig jaar gebeurde met een aantal bekende genodigden....
De spraakverwarring is geheel van mijn kant, 1 of meer dagen is niet van toepassing.
Een team moet echt uit 5 personen bestaan, deze peddelen alle vijf 1 dag.

Het is dus echt voor ieder teamlid 1 hele dag bikkelen! :)
Okee dat deel is duidelijk maar ook niet meer bespreekbaar? :-)

Andere vraagjes:

*Staat er ook ergens op de site een overzicht van hoeveel mensen/teams zich al in hebben geschreven of heb jij die informatie?

*Kun je nog antwoord geven Erik waar het verschil in zit qua inschrijvingskosten?
Voor een team is het 500 euro oftewel 100 p.p. (als je met zijn 5'en de estafette doet), individueel komt het op 250 euro, zit daar meer bij dan?
Mee eens. Om de Sup sport in Nederland te promoten is de breedte de weg. Niet een pr fanatiekelingen laten zien die een sponsor hebben maar juist de sportieveling die lekker/gezellig meedoet en daar ook een prestatie neerzet.


Marcel zei:

Juist nu het in Nederland nog in de kinderschoenen staat maak je het door een estafettesysteem laagdrempeliger m.i. Goede promotie voor de sport (!) en juist bij de recreantenklasse staat het plezier voor op, net zoals bij de andere 11-steden activiteiten.

De mogelijkheid om er een estafette race van te maken waarbij je wisselt tijdens de dag maakt de tocht toch net even een andere discipline, en niet meer de long distance tocht waar de 11 City’s Tour voor staat.

Deze mening deel ik niet helemaal.
Klopt dat je er een andere discipline van maakt (maar maakt dat uit???) het is namelijk de 1e keer en verder uniek in de wereld dat het dan een estafette wordt over meerdere dagen, en wat ik al aangaf, veel spannender aangezien er ook een soort van "tactiek" bij komt kijken (niet dat ik de illusie heb om te winnen hoor :-)).

Het doet echter absoluut niet af aan het feit dat het een (very) long distance tocht blijft...........

Daarnaast zou je voor diegenen die niet 5 dagen achter elkaar zover kunnen peddelen ook kunnen kiezen om zich in te schrijven voor 1 dag, net zoals vorig jaar gebeurde met een aantal bekende genodigden....
Hoi Erik, ben jij trouwens het aanspreekpunt voor de 11-steden SUP tocht of zijn er ook anderen?
Had namelijk een mailtje gestuurd naar het "info@11 steden ... maar verder geen reactie gekregen.
Ben namelijk nog wel benieuwd naar de antwoorden op de vragen die nog open staan.

Grtz. Marcel
Hoi Marcel, welk e-mailadres heb je precies gebruikt ?

Ik heb de mailbox even nagezien of er mail tussendoor is geglipt, maar ik kan jouw mailtje niet vinden? het mailadres is: info[at]supfryslan.nl waarbij [at] natuurlijk @ is..
(eventueel kan je inhoudelijke vragen stellen via dit adres of via een PB op dit forum)
Heb jij al een antwoord gevonden op de door jouw gestelde vragen ?

Marcel zei:
Hoi Erik, ben jij trouwens het aanspreekpunt voor de 11-steden SUP tocht of zijn er ook anderen?
Had namelijk een mailtje gestuurd naar het "info@11 steden ... maar verder geen reactie gekregen.
Ben namelijk nog wel benieuwd naar de antwoorden op de vragen die nog open staan.

Grtz. Marcel

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden