Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Ik vergeet vaak te posten, maar peddel me suf.
Morgen meer liefhebbers?
Ik ben er rond 10.00u bij Skyline (paviljoen13 direct achter vdBerg).

Weergaven: 78

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik vergeet het niet maar er valt niet zo veel te schrijven vind ik, golven zijn echt minimaal de laatste periode, ik ga iedere dag met het beste tij maar zelfs dan.............
ok vandaag is lekker, straks weer een sessie, het was heerlijk clean en straks ook nog wel denk ik, als je kan, rijd naar de kust, pak wat je pakken kan.
Vandaag was het zooooo goed!
schouderhoog, glassy en in mijn shorty op de 9.6
Gisteren ruim 6uur erop gestaan :)
Domburg was ook flink gegroeid, niet helemaal clean maar het liep mooi, vandaag nog een keer denk ik
Ben net terug van en werkelijk heerlijke sessie, zonnetje, licht aflandig windje en cleane rollers van een meter soms wat meer, geen druppel water op de verkeerde plek, als je kan geniet er van vandaag
Hoe doe je dat toch steeds weer om op het goede moment op de goede plaats te zijn??

Dat kan niet alleen liggen aan de voorspellingen in de gaten houden. Want die zitten er steeds weer naast :-(
Ik wil niet zeggen dat ik de kennis heb hoor, ook geen magneet of zo, was het maar waar, als je weet hoevaak ik ga terwijl het bagger is wat ik niet noem (vind dat het schrijven niet waard) dus lees je alleen dat wat leuk was. Krijg je misschien wel de verkeerde indruk.
Ik geef toe, ik zit wel reuze gunsig hoor, woon in Middelburg en das max 12 minuten vanaf de kust, nu heeft walcheren een redelijke eiland shape, wat dus maakt dat je kansen wat beter liggen.
Tel daarbij op dat ik de plekkies , wanneer ze werken en met welk tij inmiddels na 30 jaar wel weet en dat dit samen maakt dat ik soms geluk heb denk ik.
Maar goed ook ik werk en kan wel eens niet, heb dan net zo'n gevoel als ieder ander die weet wat ie mist, moet alleen niet te vaak gebeuren : )
Moest vandaag sup les geven en twas dus bagger, vanmorgen ging het nog wel, maar halverwege mn les ging het regenen en de wind trok flink aan, bagger daarna dus.
Inmiddels is de wind weer gaan liggen, morgen weer lessers dus nieuwe kansen
Wat leer je cursisten dan zoal? lijkt mij makkelijk geld verdienen... Maar corrigeer me als ik het fout heb!

flowmaster zei:
Moest vandaag sup les geven en twas dus bagger, vanmorgen ging het nog wel, maar halverwege mn les ging het regenen en de wind trok flink aan, bagger daarna dus.
Inmiddels is de wind weer gaan liggen, morgen weer lessers dus nieuwe kansen
Een makkelijke manier kan ik niet inschatten voor je, los van allerlei factoren die ik vind dat in zo,n les horen zoals in ieder geval voorangsregels, hoe te handelen als je valt en wat je dan moet doen met je board dan verder hoe sta je dan, ga je over golven, hoe draai je dan en hoe en wanneer paddle je mee met een golf, is de sfeer en de manier van die kennisoverdracht heel belangrijk.
Ik zie helaas te veel gestumper (hoofdzakelijk surfers) van lui die maar wat doen zonder te beseffen hoe stom ze bezig zijn, daarmee een gevaar zijn voor een ander en er een rot sfeer komt in het water. Indroppen hebben ze schijnbaar nog nooit van gehoord.
Zoals ik al zij, ik weet niet of het makkelijk voor je is, belangrijk vind ik het echter wel.
hmmmm ik lees m nog is en denk misschien begrijp ik je verkeerd, was de vraag meer van das makkelijk en snel geld verdienen.
welnu je bent er niet zomaar.

erkenning van je leeraar (en)
erkenning van je surfschool en certificering
inschrijving maar dat spreekt voor zich
aanschaf materiaal 6 sups , paddles en een veelvoud aan dames en heren wetsuits
waarvanuit ga je werken en sla je spullen op (e.v.t stalling huur of pacht)
is er vergunning nodig op dat deel strand
verzekering afsluiten, je hebt zo schade aan mens of board.

das ongeveer de start, nu maar hopen dat je dat terug kan verdienen en dat de rest kosten meevallen

succes als je plannen mocht hebben

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden