Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Welke GPS gebruiken jullie voor de snelheid en afstand te meten? Ik ben op zoek naar een simpele voor watersporters geschikte GPS.

Weergaven: 31

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

ik gebruik een garmin geko 201, simpel en redelijk waterdicht. Nadeel is wel dat er geen houdertjes voor zijn om 'm een beetje netjes op je plank vast te zetten. Er zijn wel gpshouders voor andere modellen van garmin meen ik.
Thnx Hans! Ik zal eens kijken naar die Garmin modellen.

Hans zei:
ik gebruik een garmin geko 201, simpel en redelijk waterdicht. Nadeel is wel dat er geen houdertjes voor zijn om 'm een beetje netjes op je plank vast te zetten. Er zijn wel gpshouders voor andere modellen van garmin meen ik.
Voor een gps meting en route zou je ook een iPhone of andere smartphone met gps ontvanger kunnen gebruiken.
Momenteel gebruik ik regelmatig een htc wildfire met android als ik een rondje ga rennen.
Heb er een app op die mijn route en naruurlijk tijd en snelheid op een google maps kaart zet en die is dan na upload te zien.

Kan me voorstellen dat ik dit ook ga gebruiken voor een paddle tour. Waterproof zak erom en gaan.
Ik gebruik een GT-31 van Locosys.

Dit is een GPS (datalogger die ik gebruik voor windsurfen, SUP en voor snowboarden.
Deze GPS werkt met doppler en meet iedere seconde, de meeste andere GPSen meten "slechts" 1 keer per twee seconden. Deze GPS slaat alle data 2 keer op, 1 keer op een geheugenkaart en 1 keer intern, het voordeel van de geheugenkaart is het uitlezen, kaartje in de cardreader en je kan gelijk je bestand aanklikken.
Voor het uitlezen gebruik ik GPS results, hiermee kan je veel opties selecteren, die je goed kan gebruiken om je sessie te bekijken en te analiseren. (GPS results is niet gratis) Tijdens je tocht kan je realtime snelheden zien, hoogste snelheid, 10 seconden gemiddelde (of de tijd die je insteld) tijd, afstand, duur. 10 sec max. en veel meer.

Bij het uitlezen zijn de mogelijkheden bijna onbeperkt.

Nadeel: GPS is niet waterdicht!
Voordeel: er is ook een bluetooth versie zodat je hem op je smartfone, ipad, pda of laptop kan aansluiten..
in iederegeval, top apperaat

check: http://www.locosystech.com/product.php?zln=en&id=30

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden