Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Inmiddels zijn er toch wel al wat members met 2 of meerdere SUPs in de garage/schuur. Met een quiver kan je keuzes maken en de extremen opzoeken. 

Maar als je voor het 2013 seizoen 1 board(type) moet kiezen voor al je sessies. Welke kies je dan? 

Weergaven: 637

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Tja:

Zou ik alleen in op zee en in golven surfen dan zou ik met 90 kg schoon aan de haak (winter ;o)) kiezen voor mijn 9'0 x 30 (Hobie 9' Longboard met volle neus, 134 ltr). Mooie rockerlijn en bodemvorm waardoor snel op de golf en lekker rail to rail draaiend.

(alternatief is de 9'2 x 30 PSH Ripper.) Breder dan 30, max 31" wil ik iig niet gaan voor mijn wavesup. Qua volume is 125 ltr minimaal momenteel en 130/135 wat plezieriger voor NL condities voor mijn kunnen en gewicht.

Inmiddels een mooie selectie met keuzes. Super. Keep'm coming!

Zet er ajb bij waarom je kiest en hoe je m inzet. Daar gaan de collega suppers maximaal plezier van hebben met hun keuze.

Ik zou voor het board gaan wat ik nu heb; de Coreban Fusion 9.0 In de vier meter golven van Kaapstad en de 60 cm golven van Hoek van Holland veel plezier mee beleefd en ook in Spanje op golf loze dagen gebruikt om conditioneel, recreatief mee te toeren. Met mijn 90 kg een goede keuze. De Coreban Icon 10.0 zou ook nog geschikt zijn voor alle soorten golven en  lekker vlak water peddelen als je nog wat zwaarder bent.

wow, show me 4 meter kaapstad

Ik had al 4 foto's geplaatst op de hoofdpagina. Deze foto is van Leon van Zanten.

Oké, niet alle golven waren 4 meter. Maar er zaten wel dieptebommen bij. Het was in ieder geval wel top. Elke ochtend half eerst beginnen met suppen, en dan vaak in de middag kitesurfen.

Dit ben ik.

Het was de eerste dag dat ik voor het eerst in Zuid Afrika was, en dan gelijk met zo'n swell beginnen. Mijn stance is gedurende de 2 weken verbeterd, meer door de knieën en voeten verder uit elkaar. Hahaha.

Fantatisch mooi, had er graag gesupt, maar tis de helft van wat je zegt.

Als je rekent dat je zelf, laten we zeggen 180 bent, is dit gewoon twee meter, in europese omschrijving.

Australie of America geeft dit 4 tot 5 ft waves max.

Maar goed, als je maar lol gehad heb en dat ziet er wel naar uit

Ik heb deze golfhoogte van magicseaweed en windguru gehaald, niet zelf verzonnen. Maar als jij het 5ft vind, prima! Ik heb het in die golven prima naar mijn zin gehad en ze hadden niet hoger moeten zijn, anders had ik er waarschijnlijk niet meer uit kunnen peddelen, hahaha. 

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden