Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil
De 4x4 line.
Veelzijdige boards.
De Damn 9'10 is een rechtstreekse afstammeling van de originele greedy/gravity 10'2. Surfen met veel snelheid en scherpte. Door de breedte van 77cm een stabiel board.
De gematigde Rockerlijn met lichte neuskick maakt de Damn comfortabel en veelzijdig. De brede tail maakt in peddelen gemakkelijk en binnen enkele slagen ben je weg. De rails aan de tail zijn dun en scherp voor puur surfen.
Verder is deze shape zeer geschikt voor vlakwater paddle sessies en behoorlijk snel. Uiteraard geen raceboard sup performance.
Inzetbereik ligt in een brede golfrange en is voor zowel de gevorderde supsurfer als sportieve beginner geschikt.
Lengte:302 cm = 9'10
Breedte: 30 '5 / 16 = 77 cm
Hoogte: 4 1 / 16 = 10,2 cm
Volume: 133 Liter
Stabiliteit:
Minder dan 75 kg: zeer eenvoudig.
75 kg tot 95 kg: eenvoudig.
Meer dan 95 kg: ok als de omstandigheden niet te choppy zijn.
Meer info: sales@supsurfing.nl
Tags:
;-) Als je er 1 zou willen dan kan dat hoor! Er komt een nieuwe container aan met Boards, tegen eind September is deze hier. Pre-reserveringen lopen al.
Peter Tangkau zei:
hoi patrick
ik ben een beetje aan het kijken wat een goede aanvulling op mijn quiver zou zijn.
denk tzt aan een PSH of 2e Gong.
is natuurlijk alleen luxe probleem, want ben nog steeds erg tevreden met mijn Crusader M.
Kan nog veel meer uit deze plank halen.
gr. peter
hoi patrick
wat zou jouw advies zijn mbt. 2e plank als ik een iets kortere plank voor scheef zou willen?
ok.
even gekeken: dat is een curve high performance board.
niet te extreem voor de gemiddelde scheveningse condities?
en als er forse swell is, dan is er meestal ook veel wind en is het een klotsbak. is de mineral dan een beetje vergevingsgezind zoals de crusader?
gr. peter
De Mineral gaat iets breder worden. Meer comfort, stabieler etc. Zal goed te doen zijn.
Je wil naast jouw Crusader 10'9 een ander board. Bij een quiver uitbreiding is het belangrijk om goed te kijken welke richting je op wilt gaan. Extremer(minder comfort) of meer allround. Je zou de crusader voor echt hoge golven kunnen gaan gebruiken, zeer goed binnen het inzetbereik van de 10'9. En voor lagere golven een kortere Allrounder kunnen nemen. Bijv de nieuwe 9'3 start up deze gaat naar 33' en is in chop super stabiel. Niet geschikt voor hoge golven, maar daar heb je de crusader dan weer voor. Heb ik in demo en is dus te proberen.
Keuzes keuzes
goed advies denk ik.
wij spreken elkaar nog
gr. peter
Welkom bij
Stand Up Paddle Holland
© 2024 Gemaakt door RoelvanN. Verzorgd door