Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Er is dit seizoen weer uitvoering getest en gewerkt met veel prototype's. De huidige modellen worden hiermee verder up to date gebracht maar er staan ook nieuwe shapes "in de wacht"

Gong Sup heeft in het verleden al vaker "afwijkende" modellen geproduceerd en is hier, in geval van de Slate/Raptor style wat meer terughoudend geweest. Chef Patrice heeft zijn visie over hoe een euro shape moet zijn en is uitvoerig aan het testen met oa dit model. (Onderstaand is een PU shape ipv een Epoxy, Bamboo of XTR sandwhich)

Heel benieuwd of we in 2016 wat van deze modellen in de line-up gaan terugzien....

Weergaven: 658

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

2016 XTR Sneak Preview. Meer info vanaf 1 december. 

word steeds leuker met die modellen in de line up....zolang ze niet indroppen,  prima.

dropin dolls!!

flowmaster zei:

word steeds leuker met die modellen in de line up....zolang ze niet indroppen,  prima.

Nieuwe Shapes en Looks.

Deckpad:

Stabiel, kort, 4x4 supercharged.

als geld en opslag geen rol zou spelen, dan zou ik kiezen:

Mob pro 8.3

Cloud pro 9.1

NFA 11.0

mooi spul weer en kost niet te bizar veel per board!

als er een grote maat XTR in demo komt, mag ik dan op de Maasvlakte een keer een rondje proberen?

wat voor handvaten zitten er trouwens in? met overdekkende randen om relaxt je vingers omheen te krullen voor lange wandelingen? of een conventioneel gleufje? oeps, mag ik dit wel vragen ;) 

tja conventioneel gleufje, is als het vochtig is, wat slipperig .

Ben met je eens, dat soms meer grip een beter eindresultaat geeft, hetgeen merkbaar is, in de vingers.

Moet je naast het vasthouden, dus de grip, ook nog een afstand overbruggen, zie je een significante toename op dit effect.

Mocht er zodoende geen sprake zijn, van een gleuf met overdekkende randen, adviseer ik, het ligt inzeepen met wax, teneinde een betere frictie te verkrijgen,  ook bij natte omstandigheden.

;-)

Nog niet exact duidelijk wat voor een gleuf er in de GONG 2016 boards gaat komen. Maar de chef heeft al wel verteld dat het geen conventionele zullen zijn....

Dus meer comfort tijdens langere wandeltochten.

En die waxtip  van je oud model gleuf is top. 

Uiteraard kan je een groter model een keer proberen.

Ik heb bijv een huidige NFA 10' 140 Liter als demo board. Dan kan je iig de constructie eens aanvoelen. Of had je een andere grote maat in gedachten om te testen?

alex van der meer zei:

als geld en opslag geen rol zou spelen, dan zou ik kiezen:

Mob pro 8.3

Cloud pro 9.1

NFA 11.0

mooi spul weer en kost niet te bizar veel per board!

als er een grote maat XTR in demo komt, mag ik dan op de Maasvlakte een keer een rondje proberen?

Ter info:

Mede door economische omstandigheden gaat de productie van de Gong stand up paddle boards over van China naar Portugal. 

Patrice is al langer bezig met het opzetten van een fabriek in Europa vanwege de milieu/arbeids omstandigheden, gigantische transportkosten en productie tijd. Verder is het maken van strakke afspraken met de Chinese fabriek een kopzorg. Patrice is elke maand een aantal dagen in China en dan gaat alles zoals afgesproken, eenmaal de fabrieksdeur achter je gesloten, zijn alle remmen los.

Mede door de euro/dollar koers  zijn de zaken in een stroomversnelling geraakt.  De productie van de "harde" modellen is momenteel in volle gang en de XTR's zullen als eerste beschikbaar gaan komen. Daarna volgen de Bamby shapes.

Voorbeeld van meer efficiëntie in het productie proces. Handles, finboxen en dergelijke door de CNC machine direct meenemen ipv achteraf inmeten en met de hand uitvoeren. Kleine dingen die in China niet door te voeren zijn.....

Verder heeft de Fabriek in Portugal al jaren ervaring met PU surfboards en is er veel kennis in huis... Een tail of rail afwerken nadat de CNC machine deze al "grof" heeft gefreesd is geen issue.... Dat is in China wel eens anders.

De iSUP modellen zijn nog steeds China only en dat zal voorlopig wel zo blijven.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden