Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Na veel shapen en testen is nu de Wave Sup serie van Hobie compleet en bekend. De nieuwe signature boards van de Colin McPhilips lijn zijn te verdelen in de Torque lijn en de LB (longboard) lijn.

De prijzen voor de Hobie Colin McPhillips boards starten bij 1099 euro.

Meer info: info@supholland.nl

De Colin McPhillips Torque Series

Zeer interessant is de  Torque bouwwijze. Zeker geen 'windsurf' bouwwijze, de boards voelen en zien er uit als customs en de torque heeft ipv stringers de unieke carbon rails wat maakt dat het board stijf genoeg is maar met een heel fijne flex. De modellen zijn high performance maar tevens inzetbaar in de vaak mellow golven van California. Geen ultrabrede instapboards maar boards voor surfers en stabiel voor hun breedte.

DE CM LB Series

De Colin McPhilips LB staat voor de Longboard lijn is met iets meer volume en en breedte zeker ook geschikt voor de wat zwaardere supsurfer. Zelf ben ik met mijn ca 90 kg zeer geinteresseerd in wat hoe de 9'0 CM LB met 137.5 ltr performed. Ik was zeer onder de indruk van de surf eigenschappen van de Hobie Sumo lijn en ik verwacht dan ook veel van de LB lijn voor de zwaardere Hollandse Supsurfer in NL condities. Hobie shaped al sinds 50 jaar surfboards en dat merk je want ook de grotere modellen surfen erg goed. 

Colin en Justin Holland surfen de Torque proto's al maanden en het ziet er er 'impressive' uit. Zie hier wat foto's en een video van Justin bij de ISO World Paddle Championships in Peru waar hij de zilveren medaille in de waves behaalde.

Weergaven: 1395

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Colin happy in Bretagne:

Die oranje en die groene...WAUW wat een gruwelijk mooie boards!

Nog wat Oranje dan. Ook mijn favoriete kleur..:

Wat een mooie Hobie 2012 boards, kan niet wachten om ze te varen  (nog halve week) in california. Samen met colin/greg/roel/enzzz..

 

 

De prijzen voor de 2012 Colin McPhilips Torque zijn:

- Hobie CM Torque 7'11 x28,5x4,25 (101 ltrs: 1099,- euro

- Hobie CM Torque 8'4 x 28,5x4,3" (110,5 ltr) : 1099,- Euro

- Hobie CM Torque 8'11 x28,75x4,3" (120,5 ltr): 1179,- Euro

- Hobie CM Torque 9'4 x28,75"x4,5" (131 ltr): 1179,- Euro

Deckpad niet bij prijs inbegrepen. De verschillende kleuren zijn in principe in elke maat beschikbaar.

De constructie van de 2012 Hobie boards is ook niet mis. Check hier de video waarin Mark Johnson de Bamboo Composite Epoxy constructie test ;o)

Impressive!!

Hobie CMP 7'11 Torque

De nieuwe BCX constructie van Hobie ziet er prachtig uit.

Epoxy sandwich constructie met full wrap bamboo en carbon verstevigde rails. Vervolgens molded voor een 100" juiste rockerline. De constructie geeft de precies die juiste soliditeit, stijfheid en flex die Hobie/surfers in zijn waveboards wil zien. 

De feedback over de constructie is dat deze zeer solide is. Toch weegt deze 7'11 slechts 7,6 kg met vinnen en pad. Prijs: 1099 euros incl pad en vinnen.

 

Heel mooi boardje, gaaf ook die carbon rails, wat ik echter wel jammer vind is dat de korte boards voorbehouden zijn aan de lichtere goden, ben heeel blij dat mn 7.4 geen 28.5 breed is, denk niet dat ik er dan wat mee kon.

Als wat zwaarder wegende supper ben je wat de meeste merken betreft toegewezen op de langere sups, jammer (dat zij ik al)  want je mist een hoop.

De Hobie LB lijn is de lijn met de bredere wavesups. maar dan nog steeds niet breder dan ca 30'. De keuze die Hobie momenteel maakt. In Amerika wordt er weinig beneden 8'4 gesupt. waarschijnlijk omdat ze de breedte binnen de perken willen houden. Momenteel vaar ik op de 9' x 30" die ik met mijn 90 kg erg plezierig vindt en geenszins te kort.

Dat gezegd hebbend. Onderwater schip en shape doet veel wat betreft stabiliteit. Ik heb net een testreport van 7'11 Torque gekregen van een franse wave supper die met zijn 78 kg dit board zelfs met windchop stabiel en goed te doen noemt. En zeer snel door een wat vlakkere rocker en de concaaf en goed voor korte turns alswel lange gecarvde turns.

Anyway: als het dan echt moet wil ik wel proberen om deze winter naar die 78 kg te komen want ik vind deze lijn en zeker deze 7'11 een super sexy board. Prima motivatie om wat kilo's kwijt te raken ;o) 

Ik ging in een zomer van 91 naar 82, das nog geen 78 natuurlijk maar als ik dit kan kan jij het ook Roel, gaan ervoor.

Na wat overdenking, dat je niet radicaal zou kunnen surfen met een board boven de 30 breed is een groot misverstand, het spastische daarvan wegblijven is geheel onnodig.

Natuurlijk kun je als het clean is meer aan, qua instabiliteit, maar clean en flink komt in mijn agenda te weinig voor en ik ga iedere dag.

De breedte van 32 op een 7.4 zit je onder de twee meter golfhoogte met mijn gewicht beslist niet in de weg, het stelt mij wel in staat veel rendement uit mijn sessie te halen en volgens mij, gaat het daarom, lol hebben.

Ik schreef al wat over de eternity, dit board is 8.8 in lengte, met zn gunny shape geschikt voor de hoge dagen, maar qua beleving echt anders als de 7.4.

Voor mij is een 8.8 dus al een lang board en let wel vorig jaar nog stond ik op 9.6 en 10.6

Het komt wat traag op gang, maar ik zie veel belangstelling onstaan voor de echt korte boards, het zal echt niet voor iedereen zijn, maar je hoeft geen vlieggewicht te zijn met de balans van een kat, om hierop leuk te kunnen surfen.

 

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden