Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Knoop doorgehakt, inmiddels onderweg vanuit de andere kant van de bol, de veel beschreven Sunova Speeed.

Idee is, twee Boards in één dus glide als je wat mee naar voren staat en bochten werk als je op de tailpad staat, de channels zouden, zo schrijft men, veel toevoegen aan de carve eigenschappen en ervoor zorgen dat je kan accelereren in de bocht.

Eerst zien dan geloven, dus we gaan het zien, kan niet wachten

Weergaven: 1633

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

hi Jeroen,
Normaal gezien kloppen de gewichten die opgegeven worden. Heb je dit board van Jan Sterk overgenomen toevallig? Deze heb ik nml zelf in handen gehad destijds en was niet te zwaar naar mijn herinnering.
Ik denk dat er ergens iets niet goed is want met de marge van 5% zit je te hoog in gewicht.
Evt een keer zonder vinnen wegen en met droog deckpad.(neemt ook iets vocht op).
Uiteraard is jouw tactiek om hem de volgende keer na een sessie te wegen prima. ;-)
Het gesis kan idd uit de Gore-Tex vent plug komen... Ben zelf ook al eens aan het zoeken geweest waar dat geluid vandaan kwam. Kan goed te keer gaan. Lekker board in ieder geval.

10.6kg met vinnen en railsaver waar Gong zelf 9.4kg aangeeft..... Aan de andere kant, ik heb het idee dat zij redelijk optimistisch zijn met wat ze qua gewicht opgeven. 

Het gesis kan ook het hoogteverschil zijn. Ik kwam er namelijk bovenop een berg (waar we met de auto stonden voor de smartasses ;)) achter.
Ik weet wat hij NU weegt en kijk het 1 sessie aan, en anders de pad eraf en aan de vacuumpomp.

Nog heel veel plezier in de Vendee en Barrel ze :)

Hoi Patrick,
Nee het board kwam uit Bussum bij een Italiaan die het 2e hands had gekocht.

Net het board gewogen. Gisteren was die 10.6kg al met een droge pad, maar na een dagje in een warme schuur is hij ineens 200gr lichter, dus ergens kan er vocht in/uit onder de pad die niet al te best verlijmd was :(
Maar ff een afspraakje maken bij de reparateur om die eraf te trekken, plank aan de vacuumpomp te leggen om te kijken of er nog wat uit te trekken valt en het gat te dichten.

Balen, want hij surft prima dus ik hoop dat hij niet al te snel gaat rotten. 

Oeww, sjek ook de draaggreep/handvat Jeroen, ik heb daar eerder lekken zien ontstaan.

Idd droog zuigen en fixen, voordat je hem niet meer op je dak krijgt : )

@ Patrick ik herinner me een sissende borrelende ASS in San Vicente na een sessie uit de ventplug, onder de indruk wat een lucht er uit een board kan komen na een sessie in relatief koud water en een warme zon daarna pffffffffffffff !!! Andersom een board met lek uit de zon in koud water, dat zuigt echt.

 

  

Footpad eraf gepriegelt en bij boardrepair.nl de boel minitieus nagekeken EN aan de vacuumpomp...en het board is NIET lek.
Wel behoorlijk te zwaar, met alleen de kickpad en railsaver erop 10kg ipv 9.4 incl alles, maar dat maakt niet uit.

Nu nog de grote pad er weer netjes op zien te krijgen. en snel maar weer mee peddelen, want het is een fijne plank op de longboarddagen dat mijn 8.5 pro niet genoeg push krijgt.

Patrick heeft nieuwe pads liggen als het goed is in verschillende Camo kleuren en wit dacht ik.

Ik heb de pad er heel afgekregen, dus ik ga ff kijken of het met lijm te doen is, scheelt toch best weer.

De Missus wist me te vertellen dat er nog een hele rol footpad op zolder lag. Waarom ik die niet gebruikte ipv de juiste lijm te zoeken....
Helemaal zwarte pad staat eigenlijk best goed zo, al zeg ik het zelf :)
Nu snel weer mee het water in :)

En ja ik weet dat er wel wat meer plantjes in de tuin mogen ;) Work in progress (als er geen wind en golven staan).

Hij is tres chic!!

Mooi geworden Jeroen

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden