Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Ik heb bij TelstarSurf een SUPboard gehuurd (Starboard 12") en dus nu mijn eerste SUPsessie gehad. 

En al gauw kwam ik erachter dat als je geen spierkracht hebt en geen conditie (zoals bij mij op dit moment) het erg zwaar is om tegen de wind in te surfen.

Maar.... het was op Strand Horst dus ben ik tegen de wind in lopend een eind van de kant gegaan en toen opgestapt. En met de wind in mijn rug terug gepeddeld....

Heerlijk! Wat is dit leuk.... Nu nog met warm weer, dus zonder wetsuit (ION 5.4) aan, kap op en handschoenen en schoenen (ION 6.5) aan zal het helemaal leuk zijn!

Weergaven: 453

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Cool dorien. Je hebt dus nu ook je eerste downwinder gedaan!

Yep, ben ook zondag nog geweest. Toen heb ik eerst upwind gegaan en heerlijk op mijn gemakkie downwind terug gepeddeld... Ik vind het heerlijk om te doen. Aankomende zaterdag is er een testdag bij TelstarSurf bij Strand Horst dus dan ga ik ook zeker nog andere planken uitproberen....

Prima. Check ook eens onze te koop sectie op het forum. Denk dat er wel interessante boards tussen zitten voor starters!

Het probleem zit 'm in het volgende: wij hebben een opzetunit : 

En daar past een 12" niet in... zelfs een 10" zal moeilijk zijn... een 9" gaat net... 

Wij zitten zelf te denken over een iSUP.... maar ja, niks is zo veranderlijk als het weer en.... Dorien....??? Maar ik ga zeker eens even kijken!

Een inflatable is super. Maar qua vervoer. Op het dak...Geen probleem toch...Check deze supcars:

Het is een manier ja, dat klopt. Maar wij hebben met onze opzetunit eigenlijk wel de keuze gemaakt om alles binnen deurs te vervoeren... Maar, als het niet lukt met een iSUP dan zijn er dus nog genoeg oplossingen...

Hoi Dorien, ik ben geregeld op Horst in het seizoen, dan kan je wel een keer een Von Orange 10'0 Bamboo Hybrid 'live' proberen te passen. Jullie busje herken ik wel!

Dankjewel Jeroen, dat zou erg handig zijn. Want dan weten wij ook gelijk hoe of wat... Zie je op Strand Host... Wellicht aankomende zaterdag tijdens de testdag van TelstarSurf BeachCentrum?

Ze passen er bij mij wel in maar ik knoop ze gewoon op dak meestal

Bijlagen:

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden