Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Vorige week de 9.6 WAA opgehaald bij Roel en nu dus na hem een paar keer aan de tand gevoelt te hebben een kort verslag.

Nu was ik reeds in het bezit van zijn wat grotere broer de 10.6 zie ook eerder geschreven revieuw, dus aangaande de eigenschappen had ik wel vertrouwen.

Overstappend van de 9.6 ripper, wat qua surf een absoluut top board is, maar waar je met mijn gewicht (83 KG) in combinatie met de zeer vaak minder cleane noordzee ,altijd op moet werken qua balans, is dit board heel verschil.

Van het steeds alert balans houden en soms in de fout gaan, zeker als de golven moeilijk zijn, is dit veel relaxter, hij is een heel stuk stabieler door de wat bredere neus en wat meer volume in de rails.

Dit maakt ook de paddle snelheid een stuk hoger (meer Glide) hij heeft een iets vlakkere rockerline,  wat zich vertaald als meer golven per sessie.

Mijn twijfel bij meer glide, zat hem in de surf eigenschappen, ik was bang in te leveren op dat vlak namelijk , nou das dus niet zo.

Het mooie is, dat op een golf, het board zich nagenoeg hetzelfde gedraagt als de ripper in dezelfde lengte, het voelt hetzelfde in de top turns en cutbacks, hij houd zijn snelheid zelfs beter, van hinder is geen sprake.

Persoonlijk denk ik, voor de noordzee is het board zeer geschikt, kan een beetje extra stabiliteit en glide echt geen kwaad, in mijn geval, was het zelfs zeer gewenst.

Ik heb top momenten gekend op de ripper, maar heb m soms ook verwenst, zeker als ik hem als enigste board meenam voor een korte sessie in mn etens pauze.

Is het clean en mooi, is het heerlijk, maar soms he, grrrrrrrrr

Ik denk zo, dat dit board veel , heel veel, zal worden gebruikt, mogelijk zelfs wel het meest van alles.

+ :  glide, stabiel, licht in gewicht, houd goed snelheid in de bochten, surft super los met de PSH quads, ziet er top uit.

- : je komt snel te laat op je volgende afspraak, hij is eigenlijk te leuk, je krijgt op den duur kramp in je kaken van de smile

Weergaven: 131

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Mooi verslag peter. Ik kom snel een keer naar Domburg om die stijle wanden te supsurfen!

Heb je m al geprobeerd met de tri-vin setup?

He Roel,

ben eigenlijk wel een fan van de quad set up, toevallig zn grote broer ook net van quad voorzien.

Ik had deze wel in de trifin set up een tijd,  willeswaar met een redelijk kleine middenvin, ik vind echter het losse van een quad wel lekker.

Ik ben wel een tail surfer, denk dat als je meer voor nose rides gaat, je beter een flink grote single kan doen.

bijkomend voordeel bij laag water breekt het soms zo ondiep hier dat je met een grote vin ook sneller in het zand zit.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2025   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden