Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Na een tijd rond te hebben gepaddeld met de PSH ripper 9.6 was er toch wat behoefte ontstaan voor wat meer stabieliteit in combinatie met wat meer glide.

Zeker op de dagen dat de cleanheid van de zee nog al te wensen overlaat, heb ik toch mogen merken, levert een stabiel board gewoonweg meer ritten op.

Zodoende de stap omhoog, de 10.6 erbij want dit moest uitmaken en  in buitenland schreef  men vol lof over dit board dus tja, doe die dan maar..

Een heel verschil mag ik wel zeggen, ik moest erg wennen aan de duidelijk vlakkere nose rocker, kon ik behhorlijk stijl starten met de ripper, moest ik toch mezelf wel aanpassen aan mn nieuwe speeltje.

Niet vlak starten, dus gelijk de rail erin scheelt al veel, daarnaast snel naar achter en dan gebeurt het.

Heel eerlijk, tis een wolf in schaapskleren, ziet hij er op de kant groot en dik uit en had ik zo mn bedenkingen, op de golf is het different koek.

Hij gaat werkelijk hard en voelt heel goed, draait wat minder snappy als de ripper natuurlijk, maar wil zeker wel de bocht om, het lijkt daarmee wel of als eenmaal de remmen los zijn hij maar blijft gaan.

Langere carving turns is wat het board goed doet en zodoende ook erg verslavend is kortom prima aanwinst.

lastig is en blijft overschakelen, pak ik deze en daarna de ripper kost het me echt tijd, het gevoel voor je board komt wel terug maar duurt ff, blijft toch mooi deze erbij te hebben.

Ik dacht dus eerst, deze is voor de choppy omstandigheden, maar doe je dat, voelt het als je board en jezelf te kort doen.

Heb nu van klein (heuphoog) tot redelijk groot (2 meter hol en snel) ermee gevaren en hij doet alles, geen lafjes geneuzel maar hij surft echt goed.

foto met de vershillen ripper dun en smaller met meer rocker, de 10.6 vlakker, breder  en meer volume

Weergaven: 79

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ziet er mooi uit en klinkt goed!
Mooi spul van PSH!
Leuk om te lezen dat de Paddle Surf Hawaii 10'6 WAA voor de echte golven liefhebbers hier in NL ook zo goed performed. Super dat je zo enthousiast bent. Wolf in Schaapskleren..mooie omschrijving.

Het board is aan de bovenkant bijna helemaal vlak en heeft een volle neus. Ziet er niet bijzonder uit denk je op het eerste gezicht. De typische Wide All Arounder designs van Blane Chambers hebben dat. De bovenkant is dus lekker vlak waarop je dus stabiel kunt staan. Volle neus waardoor je al je longboard moves kunt oefenen/maken.
Maar de rocker zit dus volledig in het onderwaterschip! En die rockerline in combi met de outline en rails maakt dat het board voor zijn lengte letterlijk verrassend goed surft in de waves.


Aan de andere kant van het spectrum is het een superboard om ook op binnenwater te gebruiken of Suppen te leren.

Ik gebruik de PSH 10'6 WAA om mensen die nog nooit op een sup hebben gestaan kennis te laten maken met de sport. De 30" breedte in combi met de bodem vorm en de rails bij het sta gedeelte maken dat het board voor zijn verhoudingen erg stabiel zijn. Blane Chambers heeft toch een soort magic mix gemaakt aangezien het board zo divers performed. Stabiel maar toch ook super wendbaar en behoorlijk snel.

Hier een aantal plaatjes van het board in actie van juist niet de mega golven en vette bakken maar van mensen die voorheen nog nooit op een SUP hadden gestaan. Grappig is dat op vlak water gek genoeg niemand problemen heeft en echt iedereen tot nu toe na een 2 minuten wiebelen met zelfvertrouwen op de plank staat.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden