Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Vandaag kwam het er dan eindelijk van. Stel je voor: je hebt al een maand lang een formule- 1 Bolide in de garage staan. Volgetankt en klaar om te knallen. Maarrr op het circuit ligt ijs, precies op de dagen dat je net wel kunt komt er iets tussen, kindjes ziek, druk etcetc.

Maar vandaag was het zover. Eindelijk de eerste sessie van het jaar weer. Een rondje Naarden Vesting samen met Hans. Hans de eerste keer op de Bic Jungle EN met zijn nieuwe Houten peddel bekend van de uitgebreide zelfbouw topic op het forum. (Hans zal vast zelf even aangeven hoe dat ging)
En ik dus eindelijk de Hobie Carbon Race getest. Het 16 foot raceboard waarmee professional Byron Kurt de 11 stedentocht heeft gewonnen. 


De dag begon met regen maar gelukkig was het vrijwel droog tijdens de peddel sessie van 16.00 tot 18.15 uur. Fijn dat het alweer zolang licht blijft. Het eerste deel na de start met de wind in de rug. Lekkerr. Even opzij voor de roeiers. Eerst een 2 zonder stuurman dan de 4 met stuurman. Eens kijken wat er gebeurt als het gas opengaat. Pfff dat is wel even andere koek. Wat gaat dat hard. Die roeiers laten het niet op zich zitten en trekken nu ook echt door. Die hou ik niet bij maar zo snel ben ik nog niet eerder op SUP gepeddeld. 16' en ca 26" breed. Dat is dus een mooie mix voor speed.


Verder een lekker easy sessie rond de buitenring van Naarden. Af en toe klunen om naar de binnenring te komen. Al met al een lekkere sessie. En top om zoiets samen te doen. Verder wel geinig om op zo'n hightech racer door de eeuwenoude vesting van Naarden te peddelen. Mooi contrast. Het laatste stuk natuurlijk nog even een heftig windje op kop. Maar dat hoort bij training voor de 11-stedentocht!



















Weergaven: 20

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

potver, wat is dat ding lang, gaaf dat het goed ging
gaaf roel! mooie trip en wat een mooi board zeg die hobie! ik verwacht deze week mijn peddel en deckpad dus wil na woensdag ook het water op. kan niet wachten man!
Eindelijk die F1 uit de garage!!! En wat voor één!

Mooi verslag, vette foto's! En inderdaad samen paddlen is the bomb!
Hoe kom je aan die F1 bolide?
En Hans hoe is je peddel?
Pure jaloezie hoor! Maar er is een maximale lengte voor de 11steden dacht ik ergens te lezen ik meen 15ft
En zwart wat een lelijke kleur!

Mag ik ook es?


cite>Ed Rootlieb zei:
Hoe kom je aan die F1 bolide?
Hoi Ed,

Volgens Anne-Marie is het 16' ;o)
Tweeklasses: Pro en Tour. Verder geen boardklasses/lengtes en alles tot 16' mag.

Carbon is zwart en elke kleurlaag kost weer gewicht. En als je geen heftige zon kan dat wel.



Ed Rootlieb zei:
Pure jaloezie hoor! Maar er is een maximale lengte dacht ik ergens te lezen ik meen 15ft
En zwart wat een lelijke kleur!


cite>Ed Rootlieb zei:
Hoe kom je aan die F1 bolide?
niks mis mee Ed!

Ed Rootlieb zei:
En Hans hoe is je peddel?
Roel wat heb je toch allemaal aan man.

Van Kooten en de Bie "vieze oude man" outfit.


Zou zo niet door de stad gaan lopen.... ;-)
Stel voor dat je het board voorlopig niet op laat halen, ziet er erg goed uit en ik wil ook wel eens voelen hoe zo'n raceboard glijd.
Nee Jij trekt volle zalen..;o))

Dacht voor ik erin ging dat er toch wel een koude wind zou staan. En de Neopreen BattleJacket hing voor het grijpen. Was uiteindelijk niet nodig maar wel lekker warm!! en stuk of wat zakken voor fotocamera ed. Best wel handig voor zo'n jack dus.
En mijn Neopreen badmuts van Patagonia staat nou ook niet heel charmant haha Dus dan sta je toch ineens in een Indiana Jones outfit.




Patrick zei:
Roel wat heb je toch allemaal aan man.

Van Kooten en de Bie "vieze oude man" outfit.
Zou zo niet door de stad gaan lopen.... ;-)
Stel voor dat je het board voorlopig niet op laat halen, ziet er erg goed uit en ik wil ook wel eens voelen hoe zo'n raceboard glijd.
Hi Ed,

Ik heb de twee Hobie Carbon Race 16 footers die hierheen zijn verscheept voor de Hobie teamriders voor de 11 stedentocht momenteel in huis. Deze zijn in Nederland gebleven en aangezien ik nu ook Hobie SUP agent ben voor Benelux heb ik die nu tijdelijk even. Naar verwachting gaan ze straks in ieder geval naar Frankrijk voor de grote internationale peddelrace in St Maxime op 29/30mei. Byron Kurt en Chuck Patterson gaan daar waarschijnlijk voor Hobie aan meedoen. Ga ik overigens ook heen dus als er nog gegadigden zijn voor een leuke peddelrace aan de Riviera??

En als je zin hebt, ben je welkom om een stukje te peddelen op de Hobie! Denk dat ik verder in April ook de Hobie Elite 12'6 zal hebben. Dit is de allerlaatste shape van Hobie voor de (grootste/populairste) race klasse tot 12'6 lengte. Ben benieuwd wat dat doet tov van een 'normale' 12 footer.

Ed Rootlieb zei:
cite>Ed Rootlieb zei:
Hoe kom je aan die F1 bolide?
De Hobie racer was trouwens verrassend stabiel voor zijn breedte (ca 26"). Door de hoge kanten en het vlakke onderwaterschip denk ik. En wat verder ook wel echt super is dat je vlak naast je peddelt. Dat maakt het echt efficient en je kan dus gewoon om 6/10 slagen van kant wisselen en dan ga je nog mooi rechtuit.

Tov de Starboard K15 (ook een leuk board) had ik het idee dat het lagere gewicht duidelijk merkbaar was in de acceleratie. Verder was de de K15 m.i. wat nog wat richtingstabieler cq moeilijker te draaien. Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Met de K15 heb je iets meer peddeltechniek nodig om het board te draaien. Denk aan een kruisstaak waarmee je net als het voorwiel van je fiets je voor stuurt ipv dat je de achtkant opzij zet. Denk dat de Hobie daarmee ook wat makkelijk op zee te peddelen is daardoor.

Hoe dan ook. SUP op vlakwater is echt gaaf en met de dedicated race boards maak je makkelijker meer kilometers. Ik vind het echt super. En zeker voor die momenten dat je geen tijd hebt om een dagdeel te reserveren voor een sessie op zee, geeft het mij heel veel mogelijkheden om 'in de achtertuin' even een uurtje of wat te knallen. En je eigen omgeving tegelijkertijd te verkennen vanaf het water.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden