Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Vandaag kwam het er dan eindelijk van. Stel je voor: je hebt al een maand lang een formule- 1 Bolide in de garage staan. Volgetankt en klaar om te knallen. Maarrr op het circuit ligt ijs, precies op de dagen dat je net wel kunt komt er iets tussen, kindjes ziek, druk etcetc.

Maar vandaag was het zover. Eindelijk de eerste sessie van het jaar weer. Een rondje Naarden Vesting samen met Hans. Hans de eerste keer op de Bic Jungle EN met zijn nieuwe Houten peddel bekend van de uitgebreide zelfbouw topic op het forum. (Hans zal vast zelf even aangeven hoe dat ging)
En ik dus eindelijk de Hobie Carbon Race getest. Het 16 foot raceboard waarmee professional Byron Kurt de 11 stedentocht heeft gewonnen. 


De dag begon met regen maar gelukkig was het vrijwel droog tijdens de peddel sessie van 16.00 tot 18.15 uur. Fijn dat het alweer zolang licht blijft. Het eerste deel na de start met de wind in de rug. Lekkerr. Even opzij voor de roeiers. Eerst een 2 zonder stuurman dan de 4 met stuurman. Eens kijken wat er gebeurt als het gas opengaat. Pfff dat is wel even andere koek. Wat gaat dat hard. Die roeiers laten het niet op zich zitten en trekken nu ook echt door. Die hou ik niet bij maar zo snel ben ik nog niet eerder op SUP gepeddeld. 16' en ca 26" breed. Dat is dus een mooie mix voor speed.


Verder een lekker easy sessie rond de buitenring van Naarden. Af en toe klunen om naar de binnenring te komen. Al met al een lekkere sessie. En top om zoiets samen te doen. Verder wel geinig om op zo'n hightech racer door de eeuwenoude vesting van Naarden te peddelen. Mooi contrast. Het laatste stuk natuurlijk nog even een heftig windje op kop. Maar dat hoort bij training voor de 11-stedentocht!



















Weergaven: 20

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Oke! was benieuwd hoe je er aan kwam, er zijn er nl niet veel in Nederland. Ga je met deze meedoen aan de 11steden?
Aloha heeft ieder geval een Glide 14 van Naish besteld en hopelijk mag ik daar op varen in september. Met m`n Laird is het natuurlijk geen doen.
't Was zeker een leuk tochtje! Vandaag zelfde afstand over de vecht gepeddeld, ook aangenaam. Fietsers kijken je aan of je een alien bent :)
De Vecht lijkt me ook leuk! Minder zwanen denk ik? ;o)

Jij hebt de smaak te pakken. Nog spierpijn gehad Hans?

Hans zei:
't Was zeker een leuk tochtje! Vandaag zelfde afstand over de vecht gepeddeld, ook aangenaam. Fietsers kijken je aan of je een alien bent :)
nee geen zwanen, zelfs niet bij zwaanswijk. Geen spierpijn, wel goeie plannen!

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden