Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Mijn eerste SUP sessie verliep als volgt:

 

Om 6:30 ging de wekker af om vervolgens om 6:45 op de snelweg te zitten tussen alle werkgaande mensen (blijft een heerlijk gevoel). Om kwart voor 8 stond ik op de Zuid met mijn SUP en er kwamen mooie lijntjes binnen die je met een longboard net te laat kon pakken dus ideaal voor mijn boardkeuze nu. En er lag niemand in het water.. Tijd om te genieten!

 

Nadat ik door de branding peddelend op mijn knieen ben gekomen ben ik gaan staan, dat lukte gelijk goed maar om over golven te peddelen en te BLIJVEN staan is toch wel een heel nieuw ding voor mij. Behoorlijk wennen om op een board te staan als je voordurend gewend bent om liggend uit te peddelen, snel te draaien en na een snelle take off pas op je board te staan?! Na semi misselijk (is dat normaal?) het onder de knie te hebben gekregen heb ik een half uur alleen gepeddeld om het 'gevoel' te krijgen.

 

Daarom dacht ik dat ik maar eens wat golven moest pakken... Wauw!! Geen golf gepakt!! :)

 

Heerlijk om een sport te hebben gevonden waar je weer echt als een beginner aan gaat starten! Keer op keer een golf proberen te pakken maar vervolgens weer van het board vallen of de golf onder je door zien gaan.

 

Ik heb nog nooit zo genoten van een surfsessie waarin ik geen golf gepakt hebt... I'M HOOKED!!!

Weergaven: 7

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hey Richard,

Erg relaxed en herkenbaar verhaal (buiten dat misselijk worden dan).

It's good to be hooked!
Hi Richard,

Kan niet anders dat je iid hooked gaat zijn.
Mooi verhaal. Tja, hoe leg je iemand zoiets uit. Als je het niet zelf meemaakt, geloof je het niet haha.

En met die golfen, dat komt wel goed. De volgende sessie zal bij gelijke omstandigheden vast al beter gaan!
"Ik heb nog nooit zo genoten van een surfsessie waarin ik geen golf gepakt hebt... I'M HOOKED!"

Geeft id mooi aan wat ik afgelopen zomer ook ervaarde.
Stel je voor het strand bij Kijkduin, mooie zomerdag dus lekker druk.
Na eerst even van de zon te hebben genoten begon ik met het aantrekken van mijn shorty waarbij je de mensen al ziet kijken...wat is hij van plan...
Na het aantrekken van de shorty neem ik mijn Gong 10.2" Gravity onder de arm, valt gelukkig niet zo erg op zo'n rode plank :-), en daarnaast ook nog de peddel.
Wederom de blikken.... WAT is hij van plan....
Verder waren er die eerste dagen nagenoeg bijna geen golven.....helaas.
"Helaas" in die zin omdat het er nu helemaal kolderiek uit gezien moet hebben dat als je voor de leek jezelf staande probeert te houden op een plank (zonder zeil!) en dat zeker in het begin maar een paar meter volhoudt en continu van die plank afkiepert........
Ik moet dan ook toegeven dat ik met name in het begin de blik naar Engeland gericht hield om maar niet naar de mensen in het gezicht te moeten kijken... (beetje valse schaamte, ik weet het).
Echter het gevoel dat het na een paar dagen steeds beter lukt en tot het moment je voor het eerst een golf(je) pakt..........KICKEN!!
SIndsdien ook hooked dus.............
Goede verhalen mannen, leuk.
Uiteraard herkenbaar, wie heeft er niet opnieuw moeten wennen aan de balans waarvan je, als je denkt dat je hem meester bent, de dag erop (met een nog meer ongelijke zee) erachter komt dat je hem net zo hard weer kwijt bent.
Doorzettingskracht is je maat, hij moet iedere keer mee dus, elke sessie, uiteindelijk gaat het werken en word ergernis omgeruild voor voldoening.
Heb je voldoening geproeft, dan ben je fucked for life, (lees, ben alleen maar bezig met een volgende sessie.)
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben.. :)

Komend weekend 2 sessies in de planning, zaterdag op de reewijkse plassen en zondag ergens aan de kust (zoals het er nu uitziet cleane condities).

Stoked!!
Jammer dat je op de zuid was. : )
Ik ben op de noord bij "de Point" bezig geweest. Was lekker.
Liep mooi en de wind was goed te doen.
Speciale reden dat je op de zuid gaat? Als het daar beter is wil ik dat wel weten natuurlijk!!

Idd from now on: fucked for life!

hahaha
Jammer Patrick! Dan had ik de kunst van het suppen af kunnen kijken...! :D

Die dag was de NW-swell nog sterk genoeg om het havenhoofd om te krullen en krachtige golven te genereren. De mooiste sessie heb ik op de Zuid gehad, wellicht kan ik het daarom niet laten om daar te surfen. Eerst was ik langs de Noord gereden maar daar lagen 3 shortboarders in de weg.... Volgende keer anders op de Noord!?
Ik ben verre van pro hoor, dus dat zal wel meevallen. Was gezellig geweest en altijd leuk om medeforumleden te ontmoeten.
Meestal post ik ergens in dit forum wel wanneer ik kan/wil gaan.
Dus laat het weten wanneer er iets in de planning is of als je mooie omstandigheden spot.

Richard Flinterman zei:
Jammer Patrick! Dan had ik de kunst van het suppen af kunnen kijken...! :D

Die dag was de NW-swell nog sterk genoeg om het havenhoofd om te krullen en krachtige golven te genereren. De mooiste sessie heb ik op de Zuid gehad, wellicht kan ik het daarom niet laten om daar te surfen. Eerst was ik langs de Noord gereden maar daar lagen 3 shortboarders in de weg.... Volgende keer anders op de Noord!?

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden