Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Weergaven: 387

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

juli 2012 en we lanceren 2013, heel goede zet.

Ach, bij de windsurfwaveboards is dat al tig jaar het geval.daarbij, dat de range is vastgesteld betekend nog niet dat ze ook meteen kunnen leveren.

Wellicht hopen ze door eerder te publiceren wat ze allemaal gaan maken meer met pre-orders te kunnen werken?

Ik telde 52 verschillende shapes+ dan nog de meeste boards in verschillende constructies...dan wordt het behoorlijk lastig kiezen voor shops wat de klanten willen....

Ja leuk, veel keus, weet je niet wat je moet inkopen, ook leuk voor de importeur als je nabestellen moet als een klant net een andere uitvoering wenst.

Kan me natuurlijk vergissen, ben geen starboardoloog, maar volgens mij zijn er veel kleurtjes en stickers anders, maar geen boards (shapes) op het eerste gezicht.

Wat ik zo zie van boven naar beneden:

bovenste rij:

ze hebben 2 fitness boards toegevoegd, de NRG,s. allround boards maar wat stabieler en minder rocker om op te kunnen yoga-en en droog te kunnen peddelen op binnenwater. Ik zie dat hier echt niet wat worden maar in de US schijnen ze er gek iop te zijn.

Een Whopper Extra van 36 breed i.p.v 34

Op 2e rij:Er zijn wat kleine signature models bijgekomen en alle Pro boards zijn dunner geworden.

Waar ze in mijn ogen relatief veel volumeus waren  (8.5 met 126l maar behoorlijk meer meer float als mijn 9.0Hokua met ook 125l) hebben ze nu allemaal ruim 10l minder float.

Op de 3e Rij: De Widepoint9.5 was een tussenmodel, maar staat er nu dus ook vol bij, daarnaast is er een WP7.8 bijgekomen.

Daarnaast hebben div shapes een update gehad. Geen idee hoe groot die update is, maar dat kan heel behoorlijk zijn. Zo vond ik het verschil tussen mijn WP8.10 uit 2011 en de 2012 vond ik behoorlijk groot.

Beide erg goede boards, maar wel compleet anders.

De lengte x breedte zijn hetzelfde maar de rocker was anders, de volume verdeling en breedte punt lag meer naar voren bij de 2012.

Ik vind de range erg groot maar Starboard maakt de visie om je range zo groot te maken dat je in elke regio het optimale board te kunt leveren vind ik wel erg leuk.

 Downwindracers en big wave guns en NRG,s en 95+80l!! Pro sups hoef je in NL niet te bestellen.

Ik denk dat Vlakwater racers, allround boards en widepoints het wel weer heel goed doen.

Je kunt wel je vraagtekens zetten bij hoe goed je een shape kunt finetunen als jeer zoveel moet maken, maar vooralsnog vind ik het over het algemeen erg fijne planken.

Anyway, het leek me wel aardig voor de liefhebbers om te zien wat er allemaal aankomt :)

Ja. Volgend jaar wordt er weer een hoop 'lucht' verkocht ;o) Ook van Hobie is inmiddels bekend dat ze met 9 inflatable sups komen.

Het lost iig het transport en opslag probleem op dat veel mensen met sup hebben. En er zijn inmiddels goede en betrouwbare inflatable sups op de markt.

Natuurlijk ook handig voor windsurfers. Leuk. Met zwaard en al. Ben benieuwd hoe dit windsurft. En of de overige windsurfmerken volgen.

Bart de Zwart tijdens de 11 steden tocht op een nog onbekende Starboard raceshape.

de kont lijkt wel een beetje op die van de Corebans uit 2012

En op de achtergrond de HOLLE Naish Javalin MC

Ter vergelijk: de 2012 shapes

Bart ging weer hard. Hij gebruikte hetzelfde board in Rotterdam. Het board is 25" breed. 

brrrrrrrrr, oh nee, ander spelletje

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden