Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Te koop: Hobie SUP 14' Elite Race 2011. Nieuw! (11stedentocht racers opgelet!)

De laatste Hobie Elite Race 14' in Europa beschikbaar voor de 11 stedentocht racer met ambities om te winnen!

 

De 2011 Hobie Elite Race 14' heeft inmiddels al vele races in Italie en Frankrijk gewonnen. Het is een shape die het op vlakwater EN op zee echt heel goed doet. Erwin Janssen eindigde tweede op de Hobie Elite Race 14' tijdens Rondje Haarlem. En afgelopen weekend won Erwin het NK SUP op zee met het kortere Hobie broertje de Elite 12'6!

 

Het board is Full Carbon voor de juiste flex/weight en met een witte coating tegen oververhitting door de zon.

 

De unieke bodem heeft een lichte channel waar het water door geleid wordt. Wat maakt dat het board stabiliteit, directionaliteit en snelheid wint. Shaper Mark Johnson geeft aan dat de channel hetzelfde effect in stabiliteit geeft als een 1 inch breder board! Het board is heel makkelijk te varen en behoort niet tot de categorie wiebelplanken! Snelheid en comfort dus. En op zee net even minder vallen bij de boeien ;o)

 

Kosten nieuw: 1940 euro.

Dit board is slecht 1 keer geraced op het 25 km rondje Haarlem.

Daarom nu: 1840 euro

 

Foto's volgen. Hier een plaatje van het net.

 

Meer info: roel@supholland.nl

of bel 0615676838

 

Ps:

Optie: Tevens enkele Black Project Weed vinnen te koop. Een must tijdens de 11-stedentocht!

http://www.blackprojectfins.com/products/sup-fins/canal-weed/

Weergaven: 1172

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

De specs:

 

14' Elite

The 14’ Elite is the big brother to the ultra successful 12’6 Elite. Developed in conjunction with world class waterman and winner of the 2008 Battle of the Paddle, Chuck Patterson; the 14’ combines the latest in racing hull design with cutting edge composite materials. Proven to be fast and stable in all conditions, the Hobie 14’ Elite is the perfect match for larger paddlers

  • Length: 14' / (426.72cm)
  • Width: 28” / (71.12cm)
  • Thickness: 6.6” / ( 16.76cm)
  • Volume: 275.5 liters
  • CFX - Carbon Fiber Epoxy
  • Single fin center box with fin
  • EVA Traction pad
  • Built in Hand hold
  • Leash plug
  • 2WAYV vent

Deze gaat dus echt hard.  Er zijn zo her en der wel wat vergelijkingen te vinden en deze zit in dezelfde snelheids categorie als de Bark Dominator, de Fanatic Fly 14 en de Naish glide 14. Die wiervinnen zijn voor 11de steden inderdaad noodzakelijk. Zonder wiervin wordt het vooral stoppen, achteruitpeddelen om de zooi van je vin af te krijgen en weer op gang komen (terwijl je ingehaald wordt...)

Hee Roel had toch eigenlijk wel verwacht dat je zelf mee ging doen dit jaar!!

 

Wie weet. Ik heb zelf ook nog dezelfde Hobie Elite 14' dus alle opties nog open. ;o)) Net een lekker rondje op gepeddeld met Joost W.  Hij is ook in training voor de 11 stedentocht. Prachtig weer en wat een glide hebben deze boards. Top ook voor 'casual peddeltochtjes. Je vergroot je actie radius en je hebt echt het idee dat je vooruit gaat.

 

 

Hoi Roel, Kan ik hem ook huren voor de laatste dagetappe?? maffesurfer@hotmail.com...

 

groet, Mark

Sportzeker.nl

Hi Mark,

 

Dank voor je interesse. Vooralsnog wil ik hem graag als nieuw kunnen verkopen en denk ik dat ie de hele race gaat meepeddelen.

 

Volgens mij zijn er op/via de 11 stedentocht site boards te huur hebben. Je kan daar ook nog even proberen. http://www.sup11citytour.com

 

Grtz

Roel

waar kan ik die weed vinnen kopen?

 

Voor Black project en/of Futures weedvinnen kun je info@supholland.nl mailen.

 

 

Twee keer gebruikt.

Nieuwe prijs 1759 Euro



Beste Roel,

Voor 1500 eur, kom ik hem deze week nog afhalen.

 

Ik hoor het graag,

 

Groet,

Freek Pluimers

Hi Freek. Check je PM.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden