Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

De afgelopen dagen in Friesland is er ook al een en ander over gesproken, maar is er behoefte aan een wedstrijdje en wat is nou een leuk format voor een wedstrijd ?

Ik noem zo maar een paar mogelijkheden, wellicht heeft iemand een beter idee.

1) Long distance 
2) sprint
3) estafette
4) golfsurfen
5) race met stukkies rennen oid
6)..

laat maar horen of er interesse voor is! 

Weergaven: 84

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik verwacht dat daar zeker interesse voor is. Bij mij wel iig.
In de voorbereiding van volgend seizoen zal er zeker eea meegenomen gaan worden om een soort van SUP tour op te zetten. combi van golven en vlakwater en apart.
Eerste opmerking nu al van mijn kant is de benadering in de breedte.
Dus naast het wedstrijd element de "recreatieve peddelaar niet te vergeten"

Zou je dit seizoen nog iets willen doen?
Voor Domburg heb ik het onderstaande bedacht

team challenge 2009

Vorm:

Tijdens de team challenge komen teams van 6 personen is verschillende discipline’s uit tegen elkaar.
Deze discipline’s zijn :
Longboard, shortboard, bodyboard, surfkano, stand up paddle board en raft. (optioneel zwemmen, bodysurf)
Per team wordt een keuze gemaakt wie er voor welke discipline gaat uitkomen, met uitzondering van het raften waar het gehele team tegelijk aan deelneemt.
Ieder team heeft 6 deelnemers waarvan en 1 de zogenaamde teamcaptain is, deze is verantwoordelijk voor zijn hele team.
De teamcaptain zorgt dat ieder teamlid op tijd aan de start verschijnt en alleen de captain kan e.v.t bezwaar maken bij de wedstrijdleiding.

Opbouw van de wedstrijd:

Er word afhankelijk van de omstandigheden een keuze gemaakt met welk onderdeel wordt gestart, wat tevoren bekend word gemaakt .
Bij iedere discipline word er eerst rond een op ongeveer 500 meter uit de kant liggende boei gepaddeld, alvorens je 7 minuten tijd krijgt om te surfen, bodyboarden of kanoën.
De prestatie word beoordeeld door een Jury, de beste rit telt als punten mee op de score lijst voor het hele team.

Kan altijd:

Bij onvoldoende surf word(en) de discipline(s) omgezet in een tijdsprestatie(s) .
Hierbij dient men allereerst de boei te ronden , naar een baken wat zich op het strand bevindt te paddelen en daarna met betreffend surfvoorwerp rennend naar de finishlijn te komen.
Daarbij moeten deelnemer en voorwerp zonder hulp finishen, de tijd is daarbij bepalend hoeveel punten er per onderdeel worden bijgschreven.
Regelgeving

Ieder team is verantwoordelijk voor eigen bodyboard, shortboard en longboard.
Daarbij mag een shortboard niet langer zijn als 6.6 en een longboard niet langer als 9.6
Mocht een tam dit op een of andere manier niet kunnen regelen dan dient men ruim te voren met de sportshop (Jan) een regeling te treffen
De sportshop (jan) is zo goed voor de discipline’s stand up paddelen surfkanoën en raften materiaal beschikbaar te stellen, hiermee moet respectvol worden omgesprongen.
Indien men door gebruik schade maakt dient dit direct te worden gemeld.

Benodigdheden

jury leden (drie man/vrouw)
wedstrijdleiding (1 persoon)
stopwatches (aantal afhankelijk van hoeveel teams er tegelijk starten)
Boei in zee
Baken op het strand.
Reddingsbrigade
Minimaal vier teams
Veel toeschouwers (het kan dus gewoon op een zomerse stranddag, e.v.t zonder surf )
Zonnebrand crème
Fryslan leent zich uitstekend voor een "vlakwater" evenement.

Ik denk aan: (alleen voor SUP)

Sprint: korte afstand, en een long distance. (resp: 1 kilometer / 5 kilometer)

Verder een wedstrijd / tourtocht voor mensen die wat langere tochten willen varen.
Afstanden ongeveer 12.5 kilometer.

Dus een gecombineerd, laagdrempelig evenement zonder al te hoge inschrijvingskosten.(gebaseerd op SUP boards, dus geen andere boardsporten erbij)

Dit alles natuurlijk in seizoen 2011

(PS ik denk dat de Worldcup in Hamburg een goed voorbeeld is van een wedstrijd concept, en wil je een goede serie neerzetten, en een leuke SUP tour kalender maken. moeten organiserende partijen wel in goede samenspraak de diverse data's prikken!!!)

We moeten niet allemaal in het zelfde weekend de wedstrijd willen houden :)
top ideeën allemaal. Inderdaad Erik, coördinatie van de diverse evenementen is wel noodzakelijk.

On 05/09/2010 in Orth Fehmarn, Germany the fifth tour stop of the Rip Curl German SUP Challenge was held. Behind the title "Just Speed It" it was the world's first GPS Stand Up Paddle Race for speed.

The event was equipped with the high-end GPS tracker from Garmin Forerunner 310XT and saw SUP riders on the hunt for speed. The event was part of the Nordswell Speed Windsurfing Tour 2010 was "Just Speed It". With the continued calm at the event there was a large inflow from the paddock of the windsurfers ready to compete.

Andreas Wolter posted unbeaten speed of 12.1 km / h. As a strategy for success for the rest of the day was: Paddling on one side then the other at full throttle until exhaustion.

In the womens division Caro won and Birgit Höfer came in second. 3rd place went to Roswitha Merle.

In the men Hahn cam in first with Christian in 2nd place and 3rd place went to  Andy Mattausch

The grand finale of the Rip Curl German SUP Challenge will be held on 25/09/2010 10:00 clock in Berlin.





Localerik zei:
Fryslan leent zich uitstekend voor een "vlakwater" evenement.

Ik denk aan: (alleen voor SUP)

Sprint: korte afstand, en een long distance. (resp: 1 kilometer / 5 kilometer)

Verder een wedstrijd / tourtocht voor mensen die wat langere tochten willen varen.
Afstanden ongeveer 12.5 kilometer.

Dus een gecombineerd, laagdrempelig evenement zonder al te hoge inschrijvingskosten.(gebaseerd op SUP boards, dus geen andere boardsporten erbij)

Dit alles natuurlijk in seizoen 2011

(PS ik denk dat de Worldcup in Hamburg een goed voorbeeld is van een wedstrijd concept, en wil je een goede serie neerzetten, en een leuke SUP tour kalender maken. moeten organiserende partijen wel in goede samenspraak de diverse data's prikken!!!)

We moeten niet allemaal in het zelfde weekend de wedstrijd willen houden :)
ey leuk. Marco is tijdens de trainingen voor de elfstedentocht tot de 11.9 km/h gekomen :)

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden