Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil
Tags:
Als antwoord op de voorgaande vragen over de 11 City’s Tour voor teams:
De mogelijkheid om er een estafette race van te maken waarbij je wisselt tijdens de dag maakt de tocht toch net even een andere discipline, en niet meer de long distance tocht waar de 11 City’s Tour voor staat.
De opzet van de SUP 11 City’s Tour is een long distance tocht, 220 km over 5 dagen. Natuurlijk is dit een aardig eind peddelen, hier zit dan ook de uitdaging in. De team optie is juist voor die personen die niet 5 dagen achtereen zo'n lange afstand kunnen of willen peddelen. 1 of meer dagen meedoen en dan een afstand van meer dan 40 km per dag peddelen dat is de uitdaging. De dagen dat je niet mee peddelt, gebruik je om je teamgenoten te begeleiden / aan te moedigen.
hmmm, ik zou denken, als je denkt als team, iedere drie minuten te moeten wisselen en denkt daarmee snel te zijn, leef je uit.
wie er van je team eindigt maakt niet uit lijkt me, er is maar 1 eindtijd voor je team, thats all
toch ?
Juist nu het in Nederland nog in de kinderschoenen staat maak je het door een estafettesysteem laagdrempeliger m.i. Goede promotie voor de sport (!) en juist bij de recreantenklasse staat het plezier voor op, net zoals bij de andere 11-steden activiteiten.
De mogelijkheid om er een estafette race van te maken waarbij je wisselt tijdens de dag maakt de tocht toch net even een andere discipline, en niet meer de long distance tocht waar de 11 City’s Tour voor staat.
Deze mening deel ik niet helemaal.
Klopt dat je er een andere discipline van maakt (maar maakt dat uit???) het is namelijk de 1e keer en verder uniek in de wereld dat het dan een estafette wordt over meerdere dagen, en wat ik al aangaf, veel spannender aangezien er ook een soort van "tactiek" bij komt kijken (niet dat ik de illusie heb om te winnen hoor :-)).
Het doet echter absoluut niet af aan het feit dat het een (very) long distance tocht blijft...........
Daarnaast zou je voor diegenen die niet 5 dagen achter elkaar zover kunnen peddelen ook kunnen kiezen om zich in te schrijven voor 1 dag, net zoals vorig jaar gebeurde met een aantal bekende genodigden....
Hoi Erik, ben jij trouwens het aanspreekpunt voor de 11-steden SUP tocht of zijn er ook anderen?
Had namelijk een mailtje gestuurd naar het "info@11 steden ... maar verder geen reactie gekregen.
Ben namelijk nog wel benieuwd naar de antwoorden op de vragen die nog open staan.
Grtz. Marcel
Welkom bij
Stand Up Paddle Holland
© 2025 Gemaakt door RoelvanN. Verzorgd door