Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Weergaven: 66

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Jij dan? ;o))
Ik kom zelf niet verder dan een lichte noseslide die eindigt in full frontal NoseCrash.
Nope, maar het is ook geen move waarvan ik verwacht dat ik hem ooit ga oefenen puur omdat ik hem niet mooi vind.
Ik ga dan liever oefenen om fin-first golfjes te pakken.
Het is wel iets waar ik respect voor heb hoor, afgelopen zomer op dagen dat het redelijk klein was een poging gedaan op een 12 ft r en ik kwam er een stukje.
Op zo'n board is het wel leuk oefenen maar met mn 9 ft r bak ik daar nix van.
In cornwal een kerel dit naast me zien doen en das toch wel cool hoor.
Afhankelijk van wat voor boards ik volgend jaar heb mischien dan toch maar eens komend jaar gaan proberen.
Nou volgende keer dat er lekkere golven lopen (niet te hoog, maar redelijk clean) ga ik er ook eens serieus voor staan.

Het lijkt me toch wel wat om onder de knie te krijgen.

Zou het op een 12 ft makkelijker gaan dan op een kortere sup?
Ik zelf denk dat een shortsup misschien nog wel makkelijker is.
Denk in ieder geval dat je met je vin rekening moet houden. Een iets korter exemplaar dan normaal zal helpen om de achterkant los te krijgen?! Met een korter board hangt het misschien wat meer af van de noserocker/scoop hoe makkelijk je de tail lift. Zal wel lekker snel omgaan denk ik met korter board.

Lijkt me idd ook leuk. Ik doe met je mee!
Bij mij was het meer dat de 12 ft r bleef glijden en ik op de 9 ft r eerder stilval. de korte vinnen in de 9 ft r helpen wel, ze komen eerder los van het water.
Maar goed doordat je, zeker als je snelheid terugloopt, een stuk instabieler bent, vind ik het gewoon moeilijker dus.
gecontroleerde spinout! Ook leuk.
Heb dit afgelopen zomer met de gong 9'3 ook een pr keer gehad. Wist de 1e pr keer niet wat er gebeurde en was zeker niet gepland. Dan is het wel effe vreemd gevoel moet ik zeggen.
Relatief makkelijk te controleren als je het verwacht. Onverwachts niet grappig als de golf wat steiler is. Je krijgt het gevoel dat het board helemaal wegschiet met als resultaat dat je vol op je board knalt en door de golf met board en al een pr keer rond geslingerd word. AUW!
Ziet er super uit. Gave move ook! Hij zet 'm ook in de wasmachine haha.
Ivan van Vuuren uit Zuid Afrika is een super stylist en een van de echt mooi surfende SUPpers die ik ken. Ook leuk is het filmpje van waarin hij een kids windsurf board pakt en 'm ript in de golven. Zoals hij zegt. 'Go out there and have fun'

Hier de film met het 7' kids windsurfboard!!

http://www.youtube.com/watch?v=YPUEixCs5mE&feature=player_embedded

Jeroen van Gessel zei:
Deze is vrij extreem... en ontopic!!

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden