De Misses is op zoek naar een eigen board en we hadden een oogje op de Angulo 9.8x31x150l en heel erg licht!
http://angulodesigns.com/equip/surfa_9-8.php. Kortom niet te lang, licht, en stabiel, klinkt als een ideaal net geen beginners board.
Het demoboard is van een van de mannen van het Fast surfdorp, dus daar langs en het water in.
Eerste indruk, wind, een golfperiode van nul.2 sec en heel heel erg druk, maar wel zo nu en dan mooie bakken.
Gelukkig ging de wind er snel uit :)
Terwijl Edith met de Angulo ging spelen heb ik wat golfjes gepakt met mijn 10.5 Drive.
Los van de drukte wat echt even wennen was...top!
Je hebt wel eens van die dagen dat alles lukt en wil, dit was er zo een denk ik.
Na een goed halfuur met Edith van board geruild, vond de Angulo superstabiel, maar kwam moeilijk vooruit en weer blijer van mijn Drive.
Ik met de Angulo naar buiten, is idd opstappen en wegpeddelen. (dat ging langs het havenhoofd veel makkelijker als door de branding) en toen ff mijn eerste golfje :)
Dat ding rockt!!
Pakt super makkelijk op, draait lekker kort, is stabiel en toch niet saai, versneld wanneer je wilt en heeft genoeg rocker voor vrijwel elke drop.
Waarschijnlijk is Edith meer het longboard type, maar ik heb er een goed anderhalf uur heerlijk mee geript tussen de meute (die overigens erg relaxed waren).
Het gat tussen mijn 10.5 en mijn 9.6 is duidelijk, maar ook met een behoorlijke overlap. De Angulo zit er qua bereik precies tussen.
Voor mij heeft het board dus geen zin qua bereik, maar als ik ooit terug moet naar 1 board, dan is dit wel een serieuze kanidaat, helemaal voor NL. De combi van echt los golfrijden en toch zeer stabiel peddelen heb ik nog niet eerder meegemaakt. Leuk, gaaf en kicken.
Toen de koek een beetje op was afgenokt, board terug gebracht en ff gedoucht in het surfdorp (wat een luxe is dat!) . Toen we wegreden zag ik volgens mij in de verte net Patrick het water ingaan.
Om een lang verhaal kort te maken, topdagje en heerlijk golven gepakt met een verrassend leuk en gaaf board.