Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Na een aantal keren dit op mn eigebouw te hebben gedaan, heb ook ik de stap genomen en een Downwind board erbij gekocht.

Het betreft een Naish Glide 14 ft. carbon, die ik voor een rot prijsje kon overnemen, dit door wat schade, wat inmiddels, door mij, is weggewerkt.

Ook een sup maatje heeft inmiddels ook de stap genomen en gaat met een starboard mee glijden.

 

Om een indruk te geven: start bij de dijk van westkapelle, langs de kust van domburg, golven schuin achter naar oost kapelle, daar over de zandplaaten (als het kan qua tij) door naar oranjezon en vrouwenpolder.

Na oostkapelle heb je geen paalhoofden mee en is de kustlijn, vanuit de lucht gezien een zaagtand blad, maakt dus dat je met deining pal achter je, over vele ondieptes gaat, waarbij het dus mogelijk is, om lange stukken mee te glijden.

Dit stuk is echter ook (met uitzondering van de zomer) niemandsland, slechts 1 strandovergang, geen stand paviljoen, niemand niets te zien, op zeehonden na dan.

Betekent dus ook, ga nooit alleen, neem een sterke leash, neem drinken mee en/of iets eetbaars, hulp inroepen hier betekent een stranwandeling van een kilometer of 6.

Bij de dijk van vrouwen polder eruit en terug in de reeds geparkeerde auto en knoop een gevaren driehoek aan je te lang uitstekende board anders word de pliesie boos.

 

Mochten er (als het een fraktie warmer is) meer liefhebbers zijn, dan zie ik je reactie wel, hou de zuidwesten wind voorspelling is de gaten, 5 of 6 bft is het al erg mooi.

 

 

Weergaven: 1417

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

beelden van wat gehak met wind mee op het meer, sorry geen tijd voor muziekje, dus ff zelf wat zingen

http://www.youtube.com/watch?v=59hyAQUchfo&feature=player_detai...http://www.youtube.com/watch?v=59hyAQUchfo&feature=player_detai...

Zucht.... wanneer gaat het nou weer eens zuid west waaien, gewoon een zesje of zo met een graad of 10.....

Klote winter

 

 

ps clean, windloos en 10 graden mag ook hoor.

Wel geen zuidwest maar dan maar de andere kant op.

noordoost 4 tot 6, vertrek vrouwenpolder 13.30 uur, locatie veersegat dijk, vrouwenpolder zijde, parkeerplaats bij de Resto.

Kleinere afstand mogelijk, door parkeren in oostkapelle, dan is het ongeveer 6 km.

Hoogwater is om 1900 uur, dus de stroming is wel tegen maar nog niet te sterk.

 


 

Lijkt me hartstikke leuk ls het wat warmer is.

Temperatuur was goed te doen, golven vielen tegen.

Het was de eerste keer met deze golf/windrichting, zodoende waren we van gedachte, dat na de knik in de kustlijn na vrouwenpolder, we wind en golven, recht achter ons zouden hebben.

Dat was echter niet het geval, de golven, bleven van opzij komen, je zou dus bijna, met deze richting een oversteek moeten maken van Schouwen naar Walcheren.

Dit zou ik nu wegens klimatologische omstandigheden echter nog niet adviseren.

Als het echter zaterdag nog waait vanuit de zelfde hoek en hard genoeg, zou Wolphaartsdijk/Arnemuiden wat glijmogelijkheden geven.

 

Downwinder vrouwenpolder/oostkapelle met Noord oost

Ik voel de aandrang van een Downwinder voor zondag opkomen.


Het zou Domburg naar vrouwenpolder kunnen worden.

Surfen gaat het iig niet worden, dus dan is een downwinder zeker lekker om te doen. Ik moet gewoon werken ;-(

Geniet ervan zou ik zeggen.



flowmaster zei:

Ik voel de aandrang van een Downwinder voor zondag opkomen.


Het zou Domburg naar vrouwenpolder kunnen worden.

Vorige week is het dijk Westkapelle naar Oost Kapelle geworden, de zuidenwind maakte dat er een cleane golf liep, maar ook dat je langdurig aan 1 kant moest paddelen, dit omdat hij te veel van de zijkant kwam.

Gisteren voor de wind pal achter gekozen, de vannuit zuidwest naar noordwest gedraaide wind, gaf een zee die nog niet mooi genoeg liep, zodoende voor de meer optie gekozen.

Afstand dijk Vrouwenpolder naar Arnemuiden gedaan, wind noord west 4 tot 5 en dat is op het meer eigenlijk net iets te weinig, 6 tot 7 had mooier geweest.

Zodoende wat moeite om het glijden vast te houden, je hebt net wat meer duw nodig qua golf en wind, maar met wat meer inspanning was het toch weer gaaf.

Paarse lijn is het afgelegde stuk, ik schat het op 10 km ongeveer.

o ja, tekst,

Downwind seizoen is weer op volle kracht, vandaag bovenstaande afstand samen met Ronald, windkracht variërend van windje vier, tot dikke zeven met hagel, regen en onweer (niet wat je wenst). gemiddelde van 6.8 km per uur, met top speed van 12,4 km.

Soms kon je dus meerdere golven blijven glijden, dan zakte wind en golven weer weg en was het paddelen, toch erg leuk geweest, nu moe en voldaan.

 

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden