Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

In windsurfen is JP een van de grootste boards merken met div wereldkampioenen in hun team.

Na een rustige start de laatste 2 jaar komen ze nu met boards die ook echt interessant zijn voor de fanatiekelingen.

Die Wdebodys vind ik er in ieder geval wel erg lekker uitzien!

http://jp-australia.com/2013/sup/

https://www.youtube.com/watch?v=8VezjDghIas&feature=player_deta...

https://www.youtube.com/watch?v=_R4Z9rGTjGA&feature=player_deta...

Weergaven: 557

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik peddel nu een jaar op de Alround 9.8 en die blijft ook voor 2013 onveranderd. En begrijpelijk, want die is erg fijn. In Bretagne vorige week weer heel veel plezier van gehad.

De nieuwe Fusion serie vind ik ook erg interessant! Wavy boards met hoge puntige neus en toch breed genoeg om stabiel te zijn in rottige chop. De 9.8 staat op mijn verlanglijstje...

De korte wide body's zien er leuk uit voor Nederlandse condities.

die8.2x 32 vind ik ook wel interessant maar ben op dit moment i.p goed voorzien dus ga in de loop van volgend jaar eerst op zoek naar een goedkope racer.

je dwaalt af.

te weinig golven gehad deze zomer ?

Heel veel golven gehad, maar ook een paar weken bijna niks gehad toen jij aan het trippen was.

Staan er golven dan ben ik aan het suppen, staan er golven en wind dan ga ik windsurfen, maar als er niks staat lijkt me leuk speelgoed voor ERNAAST om tochten te maken en wellicht eens kijken of ik wedstrijden ermee leuk vind.

Eerst maar eens rustig gaan sparen.

Ha ha,

dus het is dat .....of trippen.

zucht....eerst maar eens sparen

Hub Dekkers vaart met de 7,4 wide body sindskort, misschien wil hij wat kwijt over de vaar eigenschappen.

Dit was vorige week zondag met minimale condities. 
 
flowmaster zei:

De korte wide body's zien er leuk uit voor Nederlandse condities

Heerlijk weer en leuke golfjes waren dat ja, ook lekker bezig geweest met mijn 7.4

 

leuke foto

Vondt dit op de Seabreeze forum, ziet er goed uit!!

I stopped off at my local SUP store yesterday (SHQ) and
they just had the new JP boards arrive.. Jason Polakow was a friend of mine back
in my windsurfing days and I know he wasn't that happy with the first range of
SUP boards with his name on them.. These new boards are on a whole new level so
I'm sure he'll be very proud of them.. This is the new 12'6" and 14' race
boards.. They look very much like the brushed carbon Starboards but without that
rounded nose that tends to go boof.. They have a cutting nose, recessed deck,
drain holes and the same hand-hole that Naish use.. They looked awesome.. I
found out these boards are for demo so first chance I get I'll try them out on
the water.

DJ















































 

Hi Allemaal,

Ik had het topic even gemist. Jaco, wederom dank voor de foto!

Het verbaasde me hoeveel fun er te halen was met zulke kleine golfjes en een 111 liter board. Vanzelfsprekend is het even wennen. De dag van de foto was heel clean. Dan geen probleem om er op te blijven staan. Vorige week zaterdag op de nieuwe maasvlakte gepeddeld met 4/5 bft onshore. Dat is een grotere uitdaging :-) Wel te doen hoor...

De stabiliteit van het board is goed door de 31' breedte. Ik moest wennen aan de lengte. Je levert absoluut in op paddle snelheid. Het board draait kort. Het grootste voordeel vind ik nog wel het gewicht van de pro versie. Het board is super licht. Dat paddled heerlijk op de golf. Nadeel is dat, in chop, het board overal op reageert.

Daarnaast vind ik ze er heel erg mooi uitzien. Met name de onderkant is erg mooi. Ik heb wat meer detail foto's op mijn website geplaatst. (www.supke.nl).

Mocht iemand een rondje willen doen, of specifieke vragen hebben, laat het maar weten.... Morgen en overmorgen probeer ik nog wat golfjes te pakken, waarschijnlijk Ouddorp als altijd...

Oh ja, voor de fans van pompjes....

Bijlagen:

Wat weeg jij Hub?

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden