Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Racing 2013: Danny Ching bespreekt zijn strategie tijdens de Expo in Orlando!

De trend van veel racers is naar een fors kleinere peddel. Echter de meester ziet het anders en bespreekt zijn strategie voor 2013 met Distressed Mullet tijdens de Expo in Orlando!

Weergaven: 106

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Samengevat": groot blad, niet helemaal erin steken als het moeilijk is, wel een hoge kadans aanhouden en afhankelijk van hoe soepel het loopt steeds dieper steken ook al det een groot blad het meeste pijn.

KLopt. En om te beginnen een hogere kadans dan voorheen mede ook door iets kortere peddel waarschijnlijk. En groot blad is dus power als je de kracht, pijngrens en boardspeed hebt..

Jeroen van Gessel zei:

Samengevat": groot blad, niet helemaal erin steken als het moeilijk is, wel een hoge kadans aanhouden en afhankelijk van hoe soepel het loopt steeds dieper steken ook al det een groot blad het meeste pijn.

nondeju...

was ik net van plan een paddle met een kleiner blad te gaan gebruiken.

Haha.

Cool ga je ook racen dan..;o)

Patrick zei:

nondeju...

was ik net van plan een paddle met een kleiner blad te gaan gebruiken.

Haha.

Andere snelle jongens peddelen weer met een kleiner blad en turbo kadans. het is maar net hoe sterk je bent vs hoe hoeveel toeren je kunt draaien.

Toch wel interessant om te zien en te horen van Danny Ching die dus niet meegaat in de duidelijk kleinere peddelkeuze. Een keuze die veel andere sterke gasten idd wel maken.  Mannen als Jamie Mitchel,  etc. Blijft dus een persoonlijke keuze. 

Maar de tendens naar een iets kortere racepaddel (dan heel lang) lijkt redelijk universeel door te zetten.

De Connor Baxter manier van je peddel laag pakken heeft ook veel navolgers zelfs tot het extreme toe waarin er echt door de knieen wordt gepeddeld en de bovenste hand bijna halverwege de peddel zit. (soort canadese peddel dus) ..

Nee dat niet.

RoelvanN zei:

Cool ga je ook racen dan..;o)

Patrick zei:

nondeju...

was ik net van plan een paddle met een kleiner blad te gaan gebruiken.

Haha.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden