Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Het lijkt me interessant om te zien wat voor boards er door een ieder hier binnen de supholland community gebruikt worden.

Dus show ons jouw Board of de gehele Quiver!!

Weergaven: 7058

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

heee witchcraft, ik sprak toevallig Laurant afgelopen zaterdag bij het surfen, hij is reeds jaren de importeur van dit moois, ik vind het hele mooie boards , dus ook qua shape, kost wat maar dan hebbie ook wat.
De zee was hier gister ook waardeloos, kort/snel en stijl, maar goed soms moet je gewoon ff nat worden.
Enneuhh je kan je geld maar 1 keer uitgeven he, ik doe sup en surfen, surfen is een stuk goedkoper als je niet gaat reizen ervoor althans.
Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd door de eigenschappen van de PSH boards qua surf, ik durf nog niet zo goed een oordeel te geven over de 10.6 (gisteren eerste dag) maar de ripper surft echt wel heel goed.
De 10.6 lijkt ook een schot in de roos, eerst nog ff gebruiken bij een mooie zee, ik kan niet wachten.
Heb 2 supboards starboard pocket rocket 8.5 x 30 en een C point 7.10 x 31
Beide boards zijn perfect in de golven
Bijlagen:
Mijn Fanatic Fly 10.6
Voor een kleine 1000 euro heb je het board + een uitschuifbare peddel.
Ondertussen heb ik zelf een langere peddel gebouwd omdat ik 2m hoog ben.

Zowel in lage golven (halve meter) als hogere tot ruim 3m vind ik het board erg fijn.
Met een zeer geringe golfsurf ervaring op een 9.6 longboard, was ik blij verrast over hoe makkelijk de SUP stuurt. De 10,0 heb ik ook geprobeerd en die stuurt veel korter als de 10.6.
En je pakt echt 10x meer golven als met golfsurfen.
Ik heb nog altijd de ambitie om ook snelle topturns te leren op de SUP, dus waarschijnlijk breid ik mijn quiver daar nog ooit voor uit.
Alex,
Ik heb de 10.0 en 10.6 op binnenwater gepeddeld, erg fijn en mooi afgewerkt,maar ze leken mij erg vlakke rocker hebben, (daarom heb ik ook voor de Drive gekozen i.p.v de Fanatic10.0) merk je dat of valt dat wel mee?
Jeroen,
In steilere golven moet je wel richten, anders duiktie als je niet oppast... Afgelopen woensdag nog een keer recht naar onder gegaan. De steile golven waarin die duikt, zou ik volgens mij met bijna ieder board wel duiken. Ouddorp gaat soms heel snel hol...
De rocker is achterin wel aanzienlijk, dus als je op tijd naar achteren stapt, sta je direct goed.

Jeroen van Gessel zei:
Alex,
Ik heb de 10.0 en 10.6 op binnenwater gepeddeld, erg fijn en mooi afgewerkt,maar ze leken mij erg vlakke rocker hebben, (daarom heb ik ook voor de Drive gekozen i.p.v de Fanatic10.0) merk je dat of valt dat wel mee?
Gisteren in de slechtere omstandigheden op dit board mogen staan; hij is vet en uitdagend! Kan niet wachten er met betere condities op te staan en mooie golven te riden.

Patrick zei:
Vandaag enkele nieuwe "toys` binnen gekregen waarvan ik er 1 wil laten zien.
Het is de 2010 Drops 9´2 Volt.

De Startough was me toch niet grippy genoeg dus vandaag maar wezen knippen en plakken :)

mooi gelukt nog zeg
Dank!
Ik had 4 stukjes pad van 30x30cm. Niet genoeg voor een heel board, maar ben zo een heel eind gekomen en in de tuin staat het lekker :)
Hi Jeroen,

Ziet er leuk uit. Precies op de goede plekken. Heb je de mozaik pads al geprobeerd?

Jeroen van Gessel zei:
Dank!
Ik had 4 stukjes pad van 30x30cm. Niet genoeg voor een heel board, maar ben zo een heel eind gekomen en in de tuin staat het lekker :)
Alleen in de tuin :(
Volgende week vrijdag op vakantie naar Cornwall (boards uiteraard mee), maar tot die tijd bijna nonstop aan het werk dus helaas ff weinig T.O.W
Yess!! de nieuwe Paddle Surf Hawaii 10" Wide All Arounder


Ik dacht laat ik eens een minder moeilijk deck design maken..daar ben je dus nog steeds wat uurtjes mee bezig. Maar de grip en de looks maken het meer dan waard vind ik.

De PSH 11', 10'6" en de 9'6" Wide All Arounder hebben er een broertje bij! De PSH 10' Wide All Arounder.

En die is volgens mij echt super voor onze nl condities. Kan niet wachten om hem te checken. 10 foot lang en 30" breed. In de karakteristieke WAA shape van Blane Chambers.

De 10'6 werd al omschreven als een Wolf in Schaapkleren. ( http://standuppaddleholland.ning.com/forum/topics/psh-106-wide-all-... )
Deze maat geeft al wat meer weer van het inzetgebeid. Is de PSH 9'6 Wide Ripper voor mijn 90 kg behoorlijk moeilijk zodra het te choppy wordt. Gewoon te weinig volume (130 ltr) voor mijn gewicht. Daar gaat deze shape en maat dan een heel mooi alternatief voor zijn verwacht ik. De lengte voor lekker glide en als hij de genen van zijn kleinere en grotere broers heeft gaat ie door de bocht als een veel kleiner board. En dankzij de 5 vinboxen kan je 'm tunen naar je eigen wens. Ik ga starten in de Quad set-up.
Zodra ik 'm getest heb zal ik wat van mijn ervaringen posten.



Overigens zijn de Paddle Surf Hawaii 12 Gun/Ripper, 10'6 Xtra Wide Ripper, 10'6 WAA, 10 WAA en de 9'6 Wide Ripper nu dus beschikbaar voor demo!
Meer info: www.supholland.nl

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden