Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Het lijkt me interessant om te zien wat voor boards er door een ieder hier binnen de supholland community gebruikt worden.

Dus show ons jouw Board of de gehele Quiver!!

Weergaven: 7058

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ben benieuwd Pat. Dat is een furious concave.. en V.
Prima Hans! Ziet er lekker uit uit. Snel weer een rondje Naarden doen!

Hans zei:
Die blauwe dus :) 14'x29.5"

Impressie: Paddle Surf Hawaii 9'11 Extra Wide Ripper (9'11x31"x4 3/8". Volume=145 ltr)

 

Wegens omstandigheden was ik er nog niet aan toegekomen om mijn nieuwe PSH 9'11 Xtra Wide Ripper (31" breed) klaar te maken. De boards worden geleverd zonder dat de grip wordt geplakt zodat je zelf kan bepalen of en welke grip je neemt. Geeft direct de mogelijkheid om een leuk deck naar persoonlijk voorkeur te pimpen en als bonus voor het extra werk krijg je er ook nog eens extra grip voor terug.

 

Afgelopen weekend kreeg ik het op mijn heupen want er stonden golven, de PSH 10 WAA is super lekker en 'ready for service' maar ik wilde echt de 9'11 XWR Bamboo proberen. Dus zaterdag tot laat in de avond gepuzzeld. 

 

 

 

 

 

 

Eerste indrukken (als PSH fan) na de eerste sessie op Wijk zijn SUPER positief. 

Afgelopen zondag waren er behoorlijk cleane condities met golfen rond heup en soms schouder hoog.

Voor 90 kg duidelijk meer stabiliteit dan de PSH 9'6 WR (9'6x29 5/8x4 1/4, vol. 136ltr.) Door meer V in de tail en de meer continious rocker (tov 9'6 WR) surft de 9'11 toch makkelijk rail-to-rail en reageert erg snel. Flinke snelheid en goede glide mede door de gestrekte rockerlijn voor met het flipneusje. De PSH 10 WAA peddelt nog iets sneller aan lijkt het en gaat nog iets makkelijk op de golf mee. De 9'11 start iets makkelijker juist op de stijlere delen van de golf. En de 9'11 voelt nog iets vloeiender in de bochten en gaat iets sneller de bocht om door de extra rocker. Ripper neusje blijft een feest om mee naar buiten te peddelen. De optionele quad set-up, in combinatie met de dunne rails achter, voelt ook bij dit board erg lekker. Hard aanzetten/mee peddelen op de golf gaat goed want, hoewel je het board met aankomende golven op de plek snel kunt draaien, het board heeft minder 'yaw' effect dan je misschien zou verwachten. 

 

Mijn eerste indrukken zijn erg positief. Voor een duidelijker/completer beeld wil ik het board vaker en in meer diverse condities peddelen. Board voelde nu erg comfortabel. Ook eens zien wat serieuze chop en/of lagere/hogere golven doen. 


Volgens mij heeft iedereen alweer nieuw speelgoed, dus dit draadje maar weer eens omhoog schoppen.

 

Na lang zoeken en met dank aan de tip van Hans heb ik eindelijk een Starboard8.10 Widepoint Silver gevonden.

The Spot deden het overjarige materiaal weg en daar zat een nog zo goed als nieuwe 8.10 bij van wel 3 maanden :)
Mijn nieuwe Speeltje heeft 5 boxxen, ik ga zo een setje FCS PCQ7 ervoor halen, want die schijn je te moeten hebben en dan ben ik meteen klaar voor straks 3 weken Fuerte.
jihaa!

 

 


 

 

Hier ga je heeeeeel veel plezier aan beleven!

Heb m nu sinds het voorjaar en is echt m'n favoriet, hier in Holland maar ook in France is ie top en zelfs tochtjes zijn er op te varen.

Qua fin set up zit je denk ik wel goed met je keuze,check deze ook even voor de maatvoering van de fins http://www.iend.name/2012/product/wide-point-8-2-32

hier zie je de 2012 8.2 die standaard met quad set up gaat komen.

Thanx!
Wat ik een beetje lastig te volgen vind (puzzelen) is die maatvoering.

Ik heb geen surf maar windsurfachtergrond, dus ben gewend in CM te rekenen i.p.pv Inches,

Dat M5-M7 gedoe en Starboard die daar dan tussen ingaat met M5.5 en straks M4.7 en M4.2 maakt het niet makkelijker.

Als ik het goed heb uitgerekend en gemeten is M5.5=14cm

M1 is dan 2.54cm
M4.7 =11.75cm
M4.2= 10.5cm

 

Mijn PCQ7 set is

voor 4.67= 11.9cm
achter 3.93=10cm

Als ik het allemaal goed zie zijn mijn finnen straks voor een fractie dieper en achter iets kleiner als wat Starboard standaard erbij levert maar ik vraag me serieus af of ik dat verschil ga merken.

Zo ja, dan wordt het zoeken naar nog een setje erbij :)
Overgens netjes: volgens de site zou bij mijn board plepstik finnen moeten zitten, maar ik heb er Herexfinnen bijgekregen.

 

 

 

 

Klopt die maatvoering is zeer lastig.. vaar nu voor de M5.5? (14 cm) en achter met M 4.7 en dat bevalt eigenlijk heel goed.

Maar denk dat het net als met windsurfen puur uitproberen is om er achter te komen wat je zelf het lekkerst vindt.

Gewoon wat diverse mee nemen op je trip! 

Thanx voor de tip, ik zal die set-up ook proberen.

Heb jij wel eens grote vinnen achter en klein voor geprobeert?

 

En dan deze optie er nog bij hier op een Naish 7.3 geloof ik.. Kelly Slater style, kleine 5e fin voor extra stabiliteit dus zaag in een oude fin en uitproberen;)

Kortom je krijgt het druk tijdens de volgende sessies:)

Deze stond heel erg hoog op mijn wishlist en vandaag dan opgehaald: Naish Hokua9.0 uit 2012.
Klein en wiebelig voor mijn 90kg en ik moet nu weer ff gaan sparen voordat ik wat bijkoop, maar ik was op Fuerteventura  van het messcherpe vaargevoel van de 8.5 en de 9.3 dat ik de 9.0 gewoon moest hebben.
Nu nog ff de tempraturen omhoog en een beetje swell erin en dan kan ik los :) 

De 8.10x32 verwacht ik de meeste dagen in NL te blijven gebruiken omdat hij zo lekker stabiel is en het goed doet in trage golven, maar deze ligt klaar voor als het los gaat :)




 mijn 1ste sup is eindelijk toegekomen, na 5 maanden wachten het werd tijd :-), het is een Damn 9'10" van Gong en hij ziet er gewoon fantastisch uit.

Ben zeer benieuwd om deze sup eindelijk te kunnen testen.

Bijlagen:

mijn 1ste sup is eindelijk toegekomen, na 5 maanden wachten het werd tijd :-) het is een Damn 9'10" 2012 van Gong en hij ziet er gewoon prachtig uit.

Ben zeer benieuwd om deze sup eindelijk te kunnen testen.

 

Bijlagen:

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden