Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Allereerst natuurlijk een super en gezond 2013 voor jullie allen.  Dat 2013 gaat brengen wat jullie ervan wensen.

Het afgelopen jaar telde best wat highlights qua SUP.  Tegelijkertijd ben ik er van overtuigd dat met wat 'mind EN agendasetting', planning en het simpelweg stellen van doelen 2013 een nog veel mooier jaar kan gaan worden.

Hoe tegenstrijdig het ook klinkt, maar ik denk dat misschien wel juist juist de soulsuppers onder ons daar nog wel eens het meeste van kunnen profiteren. Hoe vaak ben ik in 2012 niet toch geconfronteerd dat ik juist die mooie dag/sessie moest missen omdat ik het net niet kon plooien om naar het water te gaan? Klinkt bekend...?

Ik vind weinig vervelender dan het vooraf plannen van dingen omdat ik dan niet flexibel ben en niet kan gaan suppen als ik dat wil. Toch denk ik dat juist plannen me meer waterdagen en meer kwaliteit/fun gaat opleveren.

MIjn persoonlijke wishlist moet beter een ToDo list worden:

Doelen 2013:

1) Meer familysup dagen.  (Met de kids meer meters maken. structureel plannen supsessies tussen en net als hockey, judo ed)

2) Meer wave sessies (in NL) op nieuwe plekken met friends. 

3) Downwind touren IJsselmeer en en zee

4) Sup 'expeditie'/camping tour.  (drie/vier dagen sessie met tentje etc)

5) Wave weekends Frankrijk

6) 'Battle fit' voor oa 11 stedentocht. 

7) Groei in Wavediscipline. ('beter' worden. Hoe normaal is snowboard les?  Supcamp/coaching!)

8) Ruim vooraf plannen en agenda (jaar/maand en week) opmaken!

 

Grappig dat alleen het nadenken erover al energie geeft. Belooft dus een mooi jaar te worden!

Benieuwd wat jullie plannen en doelen zijn voor 2013. En wie weet matchen er doelen en kunnen we samen wat organiseren, uitvoeren of sharen!

Suppig nieuwjaar!!

Weergaven: 213

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Allereerst natuurlijk ook iedereen een fantastisch nieuwjaar met een goede gezondheid en veel SUP uren!

Ik ben het wel met Roel eens dat je meer uren op het water kan staan dan dat je tot nu toe hebt gedaan door goed te plannen, hoewel ik 90% op zee in de golven Sup is dat niet eenvoudig want je gaat als de condities goed zijn en dat is moeilijk plannen. Toch zijn goede condities wel 4 á 5 dagen van tevoren te voorspellen als je bijvoorbeeld de site www.surfweer.nl goed in de gaten houd.

Ik probeer bv. iedere dag 2u vrij te houden voor een SUP sessie, als de condities niet goed worden zijn die 2u snel weer vol gepland! Ook begin ik wel afspraken te verschuiven als de voorspellingen erg goede condities beloven!

Mijn SUP doelstellingen voor dit jaar zijn:

1. Nog meer uren op de SUP ( vandaag al sessie 1 van dit jaar te pakken! Domburg rules!!!)

2. meer sessies met vrouw en kinderen ( zomeravonden en weekenden zijn daarvoor uitermate geschikt)

3. meer nieuwe wave spots ontdekken in nl.

4. aanschaf race of tour SUP.

5. eens een down-windertje maken

6. meer wave sessies in buitenland

7. mijn zoontje van 7 in de golven leren paddelen.

8. vooral veel plezier beleven aan deze fantastische sport!

Ik vond 2012 met 54 SUPsessies eigenlijk wel een prima jaar en heb daarin maar weinig te veranderen/verbeteren voor 2013.

Begin van 2012 belachelijk veel mooie dagen gehad. vd zomer veel leuke dagen die niet spectaculair waren, maar wel lekker.

nov-dec een maand van Maui genoten en er kan niks op tegen dikke barrels en glassy golven in je surfshort scoren tussen schildpadden en manta,s.......

2013:

1)Al eerder voorgenomen maar toen ivm een verbouwing en vervanging van een windsurfboard uitgesteld: een 14ft budget race/tour board kopen.

Wedstrijdambities heb ik niet echt dus hoef niet meteen het nieuwste en snelste van het snelste maar wil wel, meer sportief touren op binnenwater. 

2) Deze maand nog beginnen met mijn rijbewijs. op je 38e mag dat wel een keertje en sluit aan bij het vlakwatersuppen

3) Vaker op nieuwe spots peddelen. Afgelopen weekend bij Ouddorp gewindsurft, en het is gewoon leuk weer eens ergens anders als het hoekje Zandvoort-Parnasia-IJmuiden-Wijk te peddelen.

4) in april/mei weer lkker 3 weken naar Cornwall en Wales om daar te rippen. Najaar wellicht Noorwegen, Schotland of ierland op zoek naar koudere maar mooie en lege golven.

 

Van mij ook allerbeste iedereen,

Sup, ja kweenie, ga bijna nooit, beter dat ik is wat vakantie opneem komend jaar, dat zou mn gemiddelde wat op kunnen trekken.

haha

flowmaster zei:

Van mij ook allerbeste iedereen,

Sup, ja kweenie, ga bijna nooit, beter dat ik is wat vakantie opneem komend jaar, dat zou mn gemiddelde wat op kunnen trekken.

Ook de allerbeste wensen.

Vond 2012 bepaald niet slecht met over de 40 SUP-sessies. De helft was bij de Maasvlakte en de andere helft in Bretagne zo ongeveer en dan nog enkele elders, bv Rio de Jaeneiro...

1) Fun is echt de belangrijkste factor. Ik probeer zoveel mogelijk in relaxte omstandigheden te peddelen al zijn grotere golven ook mooi. Als het maar veilig kan met bijvoorbeeld een channel en genoeg waterdiepte als je gespoeld wordt;

2)Mis wel eens een sessie, maar ben redelijk flexibel met mijn werk. Probeer wel om de gezins-zomervakantie op een locatie te plannen waar ook mooie golven zijn;

3) Paar SUP trips naar Bretagne staan ook in 2013 weer op de agenda en zijn redelijk goed te plannen. Er zijn daar altijd wel golven op 1 van de vele spots;

4) Een race/tour SUP staat ook wel op mijn verlanglijst, maar ga ik niet teveel geld aan uitgeven. Zelfbouw heb ik ook al overwogen, maar wordt wel serieus veel en vies werk...

5) Ook eens een evenement meedoen.

SUP on exotic beaches

Mijn doel: GENIETEN!!
Dat kan een samenvatting zijn van alle bovenstaande doelen die hierboven staan, echter als ik dat doel niet zou halen...no problem....just have fun out there :-))

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden