Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Voor de tweede keer werd een race georganiseerd voor SUP, paddleboard, surfski en outriggers. De race startte zich vanaf het Oostduinse meer bij Noordwijkerhout en nam je mee door de bloemenvelden van de keukenhof.


Er waren 43 deelnemers waarvan 17 SUP’pers. Uit 2 afstanden kon er gekozen worden, een korte van 9 km en een lange van 21 km. Er werden veel verschillende SUP’s gebruikt, van 12 foot boards tot 16 foot
racemonsters.


Om 9.30 was er een briefing waarbij de routekaarten werden uitgedeeld en na alle voorbereidingen vetrok iedereen tussen 10.35 en 10.55. Degene die aan de korte route deelnam moest 1 ronde maken. Voor de lange
route moest er driemaal de ronde worden gemaakt. De zon scheen volop er was
weinig wind en ondanks dat het niet zo warm was kon je in een zomers outfit
lekker peddelen.


Nadat ik mijn eerste ronde had gedaan zag ik degene naar de finish peddelen. Ik moest toen nog 2 rondes maken om de 21 km af te leggen. Na een tijdje peddelen zag ik alleen maar de grotere SUP’s met een
enorme snelheid langskomen. Toen begreep ik pas dat iedereen met een korter
board zich voor de 9 km had ingeschreven. Er zat niets op dan de laatste ronde
maar flink de tanden op elkaar te houden en flink te knallen. Ik was blij dat
ik net de Kialoa Shaka PU’u peddel had aangeschaft, heerlijk licht en peddelt
superfijn. Dat had ik wel nodig op mijn 10’10 board! Niemand zag ik meer
peddelen en na 04:09:11 was ik dan ook de laatste deelnemer die binnenkwam.


Het was een mooie race in een mooie setting; veel bloemen, toeristen die als supporters fungeerde en een goede bbq aan het eind. Volgend jaar ben ik er weer bij!




 

Weergaven: 5

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

21 km op een 10'10............respect!!
Mooie plaatjes verder.
Zeker respect. Big Balls!! Klinkt als een heel leuk event. Zeker met al die verschillende disciplines die mee doen.

Ricoh Leroy was er ook. (Kialoa teamrider) Niet de eerste de beste overigens. Hij heeft net als Greg Closier ook een wild card voor de World Sup Tour in Anglet deze week. Hij deed mee in een 2 mans Outrigger canoe. Mooi om te zijn hoe de crossover watersporten werken. Lijkt mij ook super om in een meerpersoons outrigger het water op te gaan.
Volgend jaar meedoen Roel! Rico deelde die dag flyers uit voor WOO:



Deed Rico niet mee op een Sup? Deze gast haalde mij tot 2 keer toe in die dag... 17 foot!?

Je hebt gelijk. Hij deed mee aan de SUP. Mooi weekend voor Kialoa met een win voor Rico op de Tulip race en Greg op de Meet and Greet.

2 keer gelapt.. ;o) Goed gedaan op de 10'10!

Richard F zei:
Volgend jaar meedoen Roel! Rico deelde die dag flyers uit voor WOO:



Deed Rico niet mee op een Sup? Deze gast haalde mij tot 2 keer toe in die dag... 17 foot!?

2011 datum: zondag 24 april.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden