Stand Up Paddle Holland

Het forum met alles over Stand Up Paddle Surf, Sup Foil en Wing Foil

Het zag er al een paar herfstige dagen naar uit dat er van zaterdag op zondag nacht een dip in de wind zou komen. Voeg daaraan toe de wave alert van surfweer.nl en het was duidelijk dat zondagmorgen gereserveerd moest worden voor een supsurfsessie. De plannen voor een sup downwinder op zondag werden dan ook na naarstig email en sms contact zaterdagavond met Hans, Chase/Rico en Mike even geparkeerd.   

 

Om 9.15 met Chase en Rico afgesproken bij 'Sea you' P-plaats. Mike en Hans kwamen later. Een drukte van jewelste met Surfers, Windsurfers en Kiters op de P-plaats. Leuk alle disciplines samen. Enthousiaste commentaren van surfers op m'n PSH set die klaar lag voelde ook goed. Open minded gasten die net al een lekkere sessie op hun shortboards hadden gehad. Kijk zo kan het dus ook!

 

Prima vibes dus en aangezien de wind nog niet aan was snel het water op. Chase had al even de wave check gedaan op zijn skateboard: het was nog laag water, zag er ok uit EN de 1e bank liep.

Die golf had ik 2/3 jaar geleden al 1 keer met de sup kunnen doen. 1 keer gelukt met mijn 12 footer maar door de harde aflandige wind toen niet vaker.

 

Chase en Rico geoutfit met een Kialoa/PSH set en we waren er klaar voor. Keuze voor wat grotere boards (10'6 WAA, 10'6 XWRipper en de 9'7 `Hull Paddler) aangezien de wind snel weer zou aantrekken richting 18 knopen.

 

Toen we erin gingen was duidelijk dat er noord en zuidelijker swell wat gemixed binnen kwam. Van links en rechts kwam het aan ;o) Verder behoorlijk vol met golfsurfers die allemaal op de break aan de kant zaten. Na wat golfjes kwam er ver buiten een set binnen die waanzinnig mooi opkwam op de 1e bank. Stijle wanden die ver buiten binnen kwamen rollen en net niet of net wel braken. Wat een cool gezicht. Hawaii in NL! En niemand op de golf.

 

Enthousiast trekken Rico en ik een sprint naar buiten en Chase volgt iets later. De wind buiten is toch al iets harder maar gelukkig nog sideshore. Ik kijk ondertussen om me heen of ik de zeehond zie die hier meestal rond zwemt. We zijn ver buiten en de surfers op de peak bij het strand zijn kleine poppetjes. Geen tijd te verliezen want daar komt een nieuwe set.  Wat een mooi gezicht zo'n set rollende steile golven die aankomt. Zeker als je weet dat ze relatief onschadelijk zijn omdat de golf weer langzaam uitdooft en pas bij het strand weer opkomt. 

 

De eerste golf ziet er prachtig uit en ik ben benieuwd of ik er op kom. Gelukkig heb ik gekozen voor de 10'6 XWRipper en wat ben ik blij met de glide van dit board want deze eerste golf is gelijk bingo. De golf wordt nog stijler, een paar krachtige slagen en ik zit erop! Het voelt als de start op de zwarte piste! Ik schiet naar beneden en stap naar achteren en maak direct mijn eerste bottum turn op volle snelheid. Gaaf!!! Waikkiki aan zee ;o)) Hoeveel turns er daarna kwamen weet ik niet meer precies maar het waren er veel. De golf bleef bleef lang en stijl doorlopen en ik heb onnederlands veel turns kunnen maken op deze ene golf. Gepaard met mijn onnederlands ge'Yiiiiihaaaaa'. Wat een kik. Leuk was dat Chase ook kwam aanpeddelen en mijn eerste golf op de 1e bank daar kon zien. Soms heb je de mazzel dat je eerste golf al perfect is.  Dan kan de sessie al niet meer stuk.

 

We hebben alle drie nog meer van de golven op de 1e bank kunnen pakken. Het was Super. Lange rides. Wat is dit toch een gave sport. De hele line up bij het strand lag behoorlijk vol en met de sup hadden we de hele 1e bank voor ons alleen. En door de lengte en peddel efficiency van de SUPs konden we op de golf komen en 'm daar surfen! Thanks Chase en Rico voor het sharen van de sessie!

 

SUPer!

Weergaven: 214

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

He Roel, ik hoorde de story al over de telefoon, gaaf.

Domburg deed het ook goed, rond tien uur s'morgens het beste, na elf uur kwam de nog steeds aflandige wind sterk door, de golven waren prima nog maar door de sterke wind werd erin paddelen steeds moeizamer.

Uiteraard had een langer board kunnen bijdragen hierin, maar de 9.6 ( die trouwens als je hem nameet 9.4 is) is veel te leuk om hem te laten liggen.

Woensdag zou de volgende dip kunnen geven, waarbij de zee nog beweegt.

Gaaf verslag!! 

Je voelt de adrenaline :-))

Thanks Marcel! Teruglezend vroeg ik me af of het verslag wat over de top was maar dit is hoe ik het heb beleefd.

 

Het was ook echt super en ik wordt elke keer weer enthousiast van deze sport. In maart 2008 mijn eerste 30cm golfje op de sup gepakt en ik stond te kicken als een kind haha.

Nu drie jaar later heb ik zoveel supergave momenten gehad op de sup en zoveel leuke gasten ontmoet die op dezelfde 'golf'lengte zitten en het blijft leuk. Correctie, het wordt steeds leuker. Waves, race, touren,fitness en vooral met de family op stap op de plank. 

 

Het smaakt iig naar meer, dus eens zien wat er deze week nog voor moois aan zit te komen qua supcondities. 

Wie zin heeft of wil gaan EN het ook leuk vindt om de sessie te 'sharen'.  Post het in de 'Wie gaat mee' sectie!

 

 

 

Heel Mooi verhaal Roel!

 

(Ben zelf de hele middag vanaf 1 uur of zo op Noordwijk wezen SUPPEN; het leuke was dat er vlak voor mijn board op 2 meter afstsand een heel jong zeehondje opdook. Het keek me aan  en dook weg de golven in ; ik was toch iets te dichtbij Dus Oook weer zon moment)

 

RoelvanN zei:

Thanks Marcel! Teruglezend vroeg ik me af of het verslag wat over de top was maar dit is hoe ik het heb beleefd.

 

Het was ook echt super en ik wordt elke keer weer enthousiast van deze sport. In maart 2008 mijn eerste 30cm golfje op de sup gepakt en ik stond te kicken als een kind haha.

Nu drie jaar later heb ik zoveel supergave momenten gehad op de sup en zoveel leuke gasten ontmoet die op dezelfde 'golf'lengte zitten en het blijft leuk. Correctie, het wordt steeds leuker. Waves, race, touren,fitness en vooral met de family op stap op de plank. 

 

Het smaakt iig naar meer, dus eens zien wat er deze week nog voor moois aan zit te komen qua supcondities. 

Wie zin heeft of wil gaan EN het ook leuk vindt om de sessie te 'sharen'.  Post het in de 'Wie gaat mee' sectie!

 

 

 

goed verhaal man!

I saw your magic wave with my own 2 eyes, and yes it was exactly the way you described it.  It looked like a nice slow breaking but big wave you see in Honolulu at Queens or Number 3's.  those waves keep on rolling, just like yours did Sunday in Wijkiki aan Zee.  The numerous turns and your yehaaaaaaw were very appropriate as I shared your stoke as I was paddling out.

 

Thanks for letting us use your PSH Sup boards and Kialoa paddles.  These boards and paddles ROCK!!!!

Pray for more days like this, although our session will carry me through the next few weeks.

 

Stay stoked!

Chase

 

En? Beelden? Je had toch zeker wel de GoPro HD op het board?

 

Ik voel idd de adrenaline en passie. Graag meer van dit soort verslagen, guys!

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door RoelvanN.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden